نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3861
-
الف
+

همه چیز درباره «ایده اصلی» جشنواره فلم فجر ایران

«ایده اصلی» یکی از فلم های بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران است.

سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران  از ۱۰ تا ۲۲ ماه دلو سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی در «تهران» برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره فلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱  هجری خورشیدی تاکنون برگزار می‌گردد.

سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران شام گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شماری از سینماگران این کشور افتتاح شد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ، سه فلم انیمیشن بلند سینمایی، ۱۰ فلم اول در بخش نگاه نو، 5 فلم مستند و 7 فلم کوتاه در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

در ادامه مطلب شما را با «ایده اصلی» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فلم فجر آشنا می کنیم.

«ایده اصلی» که توسط هیات انتخاب جشنواره سی و هفتم فلم فجر شایسته حضور در بخش مسابقه دانسته شد، دومین تجربه کارگردانی موگویی پس از فلم «تراژدی» محسوب می شود.

 بخش هایی از این فلم با بازیگران خارجی در شهر ونکوور کانادا فلمبرداری شده است.

داستان: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع پیروزی در پروسه داوطلبی ، تلاش می کنند . انجنیر سعید پارسا چندسالی است از همسرش رویا عضدی جدا شده و رئیس یکی از شرکت های حاضر در داوطلبی است.

 دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی بر پیروزی در این پروژه سرنوشت ساز را دارند . رسیدن به موفقیت برای شخصیت های این قصه منجر به پیچیدگی هایی در روایت آن می شود.

بازیگران: «مریلا زارعی»،  «بهرام رادان» کرکتر سعید پارسا، «پژمان جمشیدی» کرکتر نیما، «مهرداد صدیقیان» کرکتر رامین، «هانیه توسلی» کرکتر لاله، «شهباز نوشیر»، آندره آ ماچالکیدو (Andrea Machalekidou)، ایرینا مانژوسوا (Iryna Manzhosova) و واروارا لارمو (Varvara Larmou)

«مهرداد صدیقیان» بازیگر «ایده اصلی» پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره فلم فجر است.

«بهرام رادان» سابقه بازی در فلم‌هایی مانند «سنتوری»، «آواز قو»، «چهار انگشتی»، «بی پولی»، «کنعان»، «کارناوال مرگ»ف «پل چوبی»، «چهارراه استانبول»، «آشفتگی»، «سونامی» ، «خون بازی» و...  را دارد.

«مریلا زارعی» که بیننده گان آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی او در سریال پولیسی «پلیس جوان» بودند  نیز سابقه بازی در فلم‌هایی مانند «جدایی نادر از سیمین»، «درباره الی» و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «زیر سقف دودی»، «جدایی نادر از سیمین»، «خروس جنگی»، «مجردها»، «تکیه بر باد»، «اخراجی ها» و...  را دارد.

«هانیه توسلی» بازیگر سریال «میوه ممنوعه» که از آی فیلم 2 نشر شد، در فلم‌های سینمایی «زندگی خصوصی»، «سیانور» ، «خط ویژه» «نهنگ عنبر»، «دهلیز»، «شام آخر»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «هفت ماهگی» و ... نقش بازی کرده است.

«پژمان جمشیدی» دیگر بازیگر «ایده اصلی» با سریال «پژمان» به بازیگری وارد شد و تاکنون در فلم‌هایی مانند «خوب، بد، جلف» بازی کرده است.

ب م

نظر شما
ارسال نظر
احسان جمشیدی

تشکر از برنامه و فیلم های زیبا و آموزنده شما لطف نموده فیلم لیسانسه ها را پخش کنید ممنون.