نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2615
-
الف
+

عبدالله عبدالله: سینما می تواند باعث وحدت یا تفرقه بین مردم شود

رئیس اجرائیه افغانستان کار هنرمندان و سینماگران می تواند باعث وحدت یا تفرقه بین مردم شود.

چهارمین دور جشنوارۀ بین‌المللی فلم مهرگان (پنج‌شنبه، ۶جدی) در کابل گشایش یافت.

به گزارش آی فیلم2، چهارمین جشنواره بین المللی «فلم مهرگان» در سه بخش ملی، بین المللی و نمایش‌های ویژه در کابل برگزار شد.

در بخش ملی این جشنواره که جنبه رقابتی داشت 23 فلم به نمایش درآمد و 
در بخش بین الملل هم 22 فلم از کشورهای افغانستان، ایران، مالزیا، بنگله‌دیش، فرانسه، روسیه و هالند نمایش داده شد که جنبه رقابتی نداشت.

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در این مراسم، تلاش‌های سینماگران این کشور را برای تولید فلم ستود و گفت: یک چیز را با جرأت گفته می‌توانیم که فرزندان کشور از دختران و پسران و زن و مرد این سرزمین در لابه‌لای شرایط بسیار دشوار جای و جایگاه سینما و هنر سینما را تثبیت کرده اند در جامعه ما که جشنواره فلم مهرگان یک نمونه و مثال برجسته آن است.

آقای عبدالله با اشاره به اینکه جنگ ها در افغانستان تاثیر زیادی بالای رشد هنر سینما و سینماگری در این کشور داشته، گفت: کار هنرمندان و سینماگران می تواند از یک طرف زمینه ساز شناخت بهتر مردم از همدیگر شود و از سوی دیگر اگر در بخش تولید دقت نشود باعث تفرقه و شکاف های بزرگ بین مردم می شود.

رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: امروزه با پیشرفت تکنالوژی تاثیر تصویر به صورت کل و تاثیر تصویر سینمایی به صورت خاص را نمی توان انکار کرد و خاطره یک صحنه در ذهن یک طفل، نوجوان و جوان می تواند مسیر زندگی اش را تغییر دهد و راهنمای او برای زندگی اش باشد.

در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فلم مهرگان به برگزیدگان در بخش های تدوین، فلم‌نامه، صدا، تصویربرداری، کارگردانی، بهترین بازیگران مرد و زن لوح تقدیر و تندیس چهارمین جشنواره فلم مهرگان اهدا شد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر