نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5319
-
الف
+

نکوداشت از کارنامه‌ هنری «ممنون مقصودی» ؛ هنرمند پر آوازه افغانستانی

«ممنون مقصودی» یکی از هنرمندان شناخته شده در عرصه‌ تیاتر و سینمای افغانستان است.

آکادمی هنر و علوم سینمایی افغانستان در چهارمین جشنواره بین المللی فلم مهرگان از کارنامه‌ هنری «ممنون مقصودی»، هنرمند مطرح و کهنه کار افغانستان تجلیل کرد.

به‌گزارش اختصاصی آی فیلم 2 از کابل، «ممنون مقصودی» متولد سال 1345 در کابل، یکی از هنرمندان شناخته شده در عرصه‌ تیاتر و سینمای افغانستان است. بازی در نقش کمیدی «شادگل» در درامه « د کندی زوی» از نخستین تجربه‌های آقای مقصودی در سینما به شمار می رود.

رویا سادات، فلم ساز مطرح افغانستان در مورد شخصیت هنری آقای مقصودی می‌گوید:« ممنون مقصودی نگاه حرفه‌ای به کار دارد و با حوصله و پرکار است، شرایط کار و کارگردان را با روش کاری اش قبول دارد و با نقشش زندگی می کند.»

خانم سادات افزود:« زمانی که مقصودی وارد عرصه سینما شد، سینما و صحنه نام های کنایه باری از فرومایه نزد مردم داشت. در چنین شرایطی بازی آن هم در نقش‎های کمیدی حاشیه های خودش را داشت؛ اما از عشق و باور سرشار ممنون مقصودی نسبت به فلم، سینما و تصویر نه تنها کاسته نشد، بلکه با تمام وجود به این کار لبیک گفته و آگاهانه به پیش رفت.»

به نظر بانو سادات، ممنون مقصودی در سریال «دکندی زوی» -قصه محبوب خانه های همه- بازی درخشان و تابناکی را در ژانر کمیدی در افغانستان شکل داد و تا این دم، چیزی از عشق و شور او به سینما و بازیگری کم نشده است.

ممنون مقصودی

فقیر میوند، یکی از فرهنگیان افغانستانی می‌گوید که از کارنامه‌ درخشان مقصودی نباید تنها از «د کندی زوی» نام برده شود؛ زیرا به گفته او، « دکندی زوی» یک بخشی کوچک از زندگی اش است.

آقای میوند تاکید کرد که مقصودی جایگاه و توانمندی بلندی در هنر سینما، تیاتر، نویسندگی و سکرپیت نویسی در افغانستان دارد.

مقصودی در درامه‌های رادیویی، تیاتر، فلم و سریال‌های داخلی و خارجی نقش اثرگذار داشته است که از میان آن‌ها، 15 سال نقش آفرینی در نمایش رادیویی «خانه‌ی نو؛ زندگی نو»، «عزت»، «پرانستی غیژ»، «پشیمانی»، «نیلوفر در باران»، «خاک و مرجان» و «اتوپیا» می‌توان نام برد.

تازه ترین فلم که مقصودی در آن در نقش یک رئیس جمهور ظاهر می شود، فلم «نامه‌ای به رئیس جمهور» ساخته رویا سادات است.

الیاس ابدالی - کابل / ح ح

نظر شما
ارسال نظر