نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2366
-
الف
+

عاشورا؛ تجلی وحدت و وفاق شیعه و سنی در افغانستان

با فرا رسیدن روز عاشورای حسینی، عزاداران اعم از شیعه و سنی در سراسر افغانستان آیین های سوگواری را برپا کردند.

با فرا رسیدن عاشورای حسینی، عزاداران اعم از شیعه و سنی در سراسر افغانستان با برپایی آیین های سوگواری ضمن نمایش وحدت و وفاق مسلمانان در این کشور، برای شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش به عنوان غم درهم تنیده همه مسلمانان و آزادگان جهان گریستند.

به گزارش آی فیلم 2 ، روز پنجشنبه 29 سنبله مصادف با دهم محرم ، هزاران تن از باشنده گان کابل پایتخت افغانستان به رغم وجود برخی تهدیدات علیه تجمعات دینی، در مساجد، تکایا و مجالس عزاداری در مکاتب دینی و اماکن مقدس مذهبی حضور یافته و به عزاداری پرداختند.

مردم مومن افغانستان در سراسر این کشور اعم از سنی و شیعه، همه ساله با شروع ماه محرم در مساجد و زیارتگاه ها بیرق های عزا را برافراشته و هر شب آیین های سوگواری برگزار می کنند و با رسیدن روز عاشورا این آیین ها به اوج خود می رسد.

بزرگترین اجتماعات عزاداران کابل در حوزه علمیه خاتم النبین (ص)، مسجد الزهرا (س)، تکیه خانه های چنداول، مدینه العلم، محمدیه، امام زمان(عج)، حسینیه قلعه فتح الله، مناطق وزیر آباد، خیر خانه، تایمنی و دیگر مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف شهروندان جریان داشت.

بعد از سخنرانی روحانیون و شخصیت های حاضر در این آیین ها، مرثیه خوانان به ذکر مصائب شهدای کربلا پرداختند و آیین ها اغلب با اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان پیام بنیادین شهدای کربلا ادامه یافت.

ایرنا گزارش داد: دیروز نیز مانند سال های قبل آیین های سوگواری در زیارتگاه منصوب به امام علی (ع) در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ و امامزاده سید مرتضی علوی(ع) در شهر هرات با حضور گسترده اقشار مختلف مردم همراه بود.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر