نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7562
-
الف
+

چرا هندی‌ها عاشقانه «آمیتا باچان» را دوست دارند؟

«آمیتاب باچان» معمولاً در فلم ها نقش‌های قهرمانانی را باز می‌کرد که در برابر پولیس و سیاستمداران می‌ایستند.

آمیتاب باچان یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین بازیگران سینمای هندوستان است که از آن تحت عنوان بالیوود یاد می‌شود. 

به گزارش آی فیلم2،  باچان در بیش از ۱۸۰ فلم در طول پنح دهه فعالیتش به ایفای نقش پرداخته است. او از سوی بسیاری به عنوان بزرگترین بازیگر سینمای هندوستان شناخته شده و مورد احترام مردم آن کشور است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی او از سوی مجله «فوربس» در جایگاه هفتم بازیگرانی قرار گرفت که بیش‌ترین دستمزد را دریافت می کنند. آمیتاب باچان 76 ساله هنوز هم محکم و استوار است. او در توییتر بیش از 35 میلیون و در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک 30 میلیون هوادار دارد. 

اما به راستی چرا او تا این اندازه محبوب است؟ آمیتاب باچان متولد ۱۱ اکتبر سال ۱۹۴۲ میلادی است که در سال ۱۹۶۹ میلادی در اولین فلم خود بازی کرد اما سال ۱۹۷۳ میلادی به شهرت چشمگیری رسید.

معمولا در فلم ها نقش‌ قهرمانانی را بازی می‌کرد که در برابر پولیس و سیاستمداران فاسد می‌ایستند و به همین خاطر به عنوان نماینده طبقات کارگر و کم درآمد شناخته شده و نزد آنان محبوب شد. او که سال ها پیش در نقش جوان عصبانی هندی بازی می‌کرد به سرعت الهام‌بخش مردم شد. 

در سال ۱۹۷۵ میلادی او با ایفای نقش در فلم «شعله» به شهرتی جهانی رسید. شبکه خبری سی ان ان در این باره می‌نویسد:«او چهره یک ضد قهرمان واقعی را از خود نشان داد و موقعیتش به عنوان قهرمان طبقه کارگر تثبیت شد. در سینمای بالیوود به طور کلاسیک تقسیم بندی بین دو اردوگاه خیر و شر وجود دارد و به طور طبیعی ، خیر در آن غالب است». 

خبرگزاری آفتاب گزارش داد: باچان هم چنین تلاشی ناموفق برای ورود به دنیای سیاست داشت که در نهایت خود اذعان کرد که هرگر نباید وارد عرصه سیاسی می‌شد و محبور به کناره گیری از رقابت های پارلمانی شد. 

ب م

نظر شما
ارسال نظر
جمشید لوگری

خداوند بچن صاحب ره در پناهش حفظ کند . واقعا خوب بازیگر است

سمیه رضایی از مشهد

بهترین بازیگر جهان است اگر به واقع حساب کنیم . همانطور که در سال دو هزار هم بهترین بازیگر هزاره انتخاب شد .