نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2506
-
الف
+

معرفی گزینه‌های سینمای ایران برای اسکار 2019

فهرست اولیه فلم های ایرانی کاندید شده در اسکار ۲۰۱۹ اعلام شد.

با اعلام لست اسامی هیات معرفی فلم ایرانی سه فلم در گزینه‌های نهایی معرفی به اسکار قرار گرفت

به گزارش آی فیلم 2 ، هرساله کشورهای مختلف صاحب سینما، نماینده‌ای را به طور رسمی به آکادمی اسکار معرفی می‌کنند تا در بخش فلم غیر انگلیسی زبان مورد بررسی و رقابت قرار بگیرد.

هیات معرفی فلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی ، به فهرستی کوتاه مرکب از سه فلم «بدون تاریخ، بدون امضاء»، «تنگه ابوقریب» و « شماره ۱۷سهیلا» برای بررسی‌های تکمیلی رسیده است.

فلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته «وحیدجلیلوند» ، داستان این فلم درباره کاوه نریمان است که یکى ازطبیبان طب عدلی است و در محل کارش با جنازه یی مواجه می شود که او را پیش از این می‌شناخته است و اتفاقاتی در پی آن می افتد.

از بازیگرانی که در این فلم نقش آفرینی کرده اند میتوان به «امیر آقایی» ، «هدیه تهرانی» ، «نوید محمدزاده» ، «سعید داخ» ، «علیرضا استادى» و «زکیّه بهبهانی» اشاره کرد.

فلم «تنگه ابوقریب» ساخته «بهرام توکلی» روایت‌گر روزهای پایانی جنگ است و می‌خواهد مصیبت‌ها و دردها و فاجعه‌ای را به تصویر بکشد که بر ایران تحمیل شد تا بسیاری از انسان‌ها را قربانی کند.

«جواد عزتی»، «مهدی پاکدل»، «امیر جدیدی»، «حمیدرضا آذرنگ»، «علی سلیمانی» و «مهدی قربانی» از جمله بازیگران فلم سینمایی «تنگه ابوقریب» هستند. 

فلم «شماره ۱۷سهیلا» ساخته «محمود غفاری» روایت کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چی زودتر ازدواج کند تا بچه دار شود.

«زهرا داوودنژاد»، «بابک حمیدیان»، «احسان امانی» و «مهرداد صدیقیان» در این فلم به ایفای نقش می پردازند.

م ح/ ب م

 

نظر شما
ارسال نظر