نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2369
-
الف
+

ایران در ردیف10 تولید کننده برتر فیلم های ارزشی جهان است

جشنواره فرهنگی ایران در مراسمی با حضور مقام های اندونزیایی در جاکارتا افتتاح شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در جریان برگزاری جشنواره فرهنگی و برپایی نمایش فیلم های منتخب ایرانی در جاکارتا گفت: «ایران در چهار دهه اخیر در میان ١٠ تولید کننده بزرگ فیلم های ارزشی در جهان بوده است.»

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره فرهنگی ایران سه شنبه شب در مراسمی با حضور مقام های اندونزیایی، تجار، سفرای کشورهای مختلف، هنرمندان، اصحاب رسانه، اساتید، دانشجویان و ایرانیان مقیم اندونزی، افتتاح شد. 

«ولی الله محمدی نصرآبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در مراسم آغاز بکار این جشنواره با اشاره به تمدن هفت هزار ساله ایران و نفوذ فرهنگی کشورمان در منطقه و جهان در طول تاریخ ، بر اهمیت دیپلماسی فرهنگی در توسعه روابط میان ملت ها تاکید کرد.

وی گفت: «آشنایی ملت ها با آداب و فرهنگ یکدیگر سبب توسعه هرچه بیشتر روابط بین کشورها می شود.»

«نصر آبادی» یادآور شد که جشنواره فرهنگی در قالب نمایشگاه صنایع دستی و قالی و برپایی فستیوال فیلم های منتخب ایرانی در جاکارتا با هدف نزدیک کردن هرچه بیشتر دو ملت دوست و برادر ایران و اندونزی، برگزار می شود. 

سفیر ایران در اندونزی با یادآوری اینکه هنر یک زبان جهانی است و سینما سرآمد آن است، توضیح داد: «سینمای ایران همواره بر توسعه مبانی انسانی، اخلافی و دینی تاکید دارد.»

وی ادامه داد: «حفظ ارزش ها شعار سینمای ایران است. این سینما ضمن اینکه در زمینه حفظ ارزش ها و مبانی اخلاقی زبانزد جامعه جهانی است تاکنون توانسته بسیاری از جوایز معتبر بین المللی را به اختصاص دهد. 

نمایشگاه صنایع دستی و فرش ایران در این مراسم توسط سفیر کشورمان در جاکاراتا به همراه مقام ها و سفیران حاضر افتتاح شد و حاضران پس از بازدید از نمایشگاه به تماشای فیلم ایرانی 'بادیگارد' نشستند . 

قرار است علاوه بر «بادیگارد»، فیلم های «رخ دیوانه» و «کفش هایم کو» در این فستیوال برای علاقه مندان اندونزیایی و ایرانیان مقیم اندونزی نمایش داده می شود.

ایرنا نوشت : نمایشگاه صنایع دستی و قالی تا 9 خرداد( جوزا) برپاست و نمایش فیلم های ایرانی نیز در مجموعه سالن های پیشرفته شرکت بین المللی 'ایکس ایکس وان' برای 3 روز ادامه خواهد داشت.
 

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر