نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1366
-
الف
+

عبدالله: نوروز الگوی یک فرهنگ و تمدن بزرگ جهانی است

مراسم ویژه نوروز 1397 در تالار وزارت امور خارجه افغانستان برگزار شد.

از نوروز 1397 خورشیدی در مقر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با اشتراک داکتر «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه، سفرای کشور های دوست مقیم کابل، رؤسا و کارمندان شعب وزارت امور خارجه تجلیل بعمل آمد.

به گزارش آی فیلم2، در آغاز این مراسم، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان ضمن خوش آمدید به مهمانان، نوروز 1397 را تبریک گفته جشن نوروز را پیام آور صلح، خوشبختی برای تمام مردم این حوزه بیان نمود.

سپس، رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان از همکاری دوستان بین المللی در راستای بازسازی افغانستان ابراز سپاس نمود.

رئیس اجرائیه نوروز را بخشی از فرهنگ، تمدن و نمادی از همگرایی میان مردمان این حوزه تمدنی خوانده افزود:"نوروز آغاز جدید، تجدید تعهد حکومتداران برای خدمتگزاری به مردم است، با آنکه ما امیدواریم این نوروز پیام آور صلح باشد، این سال نیز عاری از چالش نخواهد بود، ما کوشش خواهیم کرد تا شرایط بهتری را برای مردم افغانستان مساعد کنیم."

برنامه با بازدید از نقاشی های جاهای تاریخی افغانستان که توسط «آقای محمد فاضل بدخشانی» یکی از نقاشان افغانستان به تصویر کشیده شده است پایان یافت.

قابل یادآوریست که نوروز به عنوان نمادی از تمدن باستانی مردم این حوزه در سال 2010 میلادی به عنوان روز بین المللی از سوی مجمع عمومی ملل متحد شناخته شد.

ن ذ

نظر شما
ارسال نظر