نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
586
-
الف
+

عمکرد آی فیلم2 از دیدگاه 5 آوازخوان برتر «نواهنگ4»+تصویر

5 آوازخوان برتر فصل چهارم «نواهنگ» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از عملکرد 6 سال اخیر این شبکه جهانی گفتند.

شبکه جهانی آی فیلم2 با شروع بهار 1403 خورشیدی، ششمین سالروز خود را به اتمام می رساند و به همین منظور، خبرنگار آی فیلم2 در پشت صحنه مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» مصاحبه ای را در پیوند با «عمکرد این شبکه و جایگاه آن در میان فارسی زبانان» انجام داده است.

عزیز احمد عظیمی

«عزیز احمد عظیمی» از اشتراک کنندگان مرحله 5 بهترین «نواهنگ4»  در پشت صحنه مسابقه نواهنگ در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 بیان داشت: شبکه «آی فیلم2» دریچه ای برای دیده شدن هنرمندان مستعد افغانستان است و از زمان تاسیس خود توانسته نقش بسیار موثری را برای ایجاد روابط بیشتر میان کشورهای با فرهنگ و زبان مشترک ایجاد نماید.

عظیمی افزود: من این شبکه را از سه سال به این سو از طریق برنامه «نواهنگ» می شناسم که علاوه بر برنامه تولیدی مثل «برد برد»، «نواهنگ» و «پنجره آی فیلم» فلم و سریال های آموزنده ایرانی نیز پخش می نماید.

وی ادامه داد: فعالیت های روز افزون آی فیلم2 باعث شده که مخاطبان بیشتر را در افغانستان، مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران و حتی سایر کشور های فارسی زبان داشته باشد.

این هنرمند جوان هراتی ادامه داد: «نواهنگ» برای من «یک شروع بی پایان است» چون من دنبال کسب مقام نیستم و فکر می کنم چیزی را که میخواستم از این برنامه تا همین جا به دست آوردم و این را مدیون شبکه آی فیلم2 و برنامه زیبای «نواهنگ» هستم.

آقای عظیمی در رابطه با ارزیابی «نواهنگ4» اظهار داشت: برنامه «نواهنگ» یک زمینه بسیار هموار را برای رشد استعداد های پنهان جوانان هنرمند مردم افغانستان مهیا ساخت که خود این برای ما یک دنیا ارزش دارد و قطعا همه عوامل و دست اندرکاران این برنامه نهایت تلاش شان را می کنند تا یک برنامه عالی برای مخاطبان تقدیم نمایند.

عزیز احمد کاکر

«عزیز احمد کاکر» یکی دیگر از اشتراک کنندگان مرحله 5 بهترین «نواهنگ» نیز در پشت صحنه مسابقه «نواهنگ4» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از خاطرات حضورش در این مسابقه و ماموریت آی فیلم2 صحبت کرد و بیان داشت: آی فیلم2 را «صدای فارسی زبانان کُل دنیا» می دانم  چون با فعالیت های فرهنگی خود توانسته در مدت تاسیس اش جایگاه والایی را دربین مردم به خود اختصاص دهد.

آقای کاکر در مورد عمکرد آی فیلم2 اظهار داشت: این شبکه، در کنار برنامه «نواهنگ»، برنامه چالشی دیگر به نام «برد برد» نیز دارد که برای بلند بردن سطح آگاهی و معلومات عمومی جوانان خیلی ارزنده می باشد و آی فیلم2 توانسته تاثیر خوبی برای مخاطبانش بگذارد.

نصیر نصرت

«نصیر نصرت» هنرمندان هراتی که از 13 سال به این سو مصروف دنیای موسیقی است نیز در در پشت صحنه «نواهنگ4» شبکه آی فیلم2 را یک مسیر گسترده برای تبادل فرهنگ ایران، افغانستان و تاجیکستان دانست.

آقای نصرت گفت: فلم، سریال و برنامه تولیدی این شبکه واقعا جذاب و دیدنی است، از آن جای که من به سریال خیلی علاقه دارم همیشه سریال پخشی از طریق آی فیلم2 را دنبال می کنم و از میان سریال های نشر شده، سریال «یوسف پیامبر» را خیلی دوست دارم که حتی چندین بار به تماشا این سریال نشستم.

وی ادامه داد: آی فیلم2 در کنار فلم و سریال برنامه های تولیدی «مثل «برد برد» را دارد که من هم یکی از بیننده های ثابت این برنامه هستم و فکر می کنم برگزاری این چنین برنامه هایی می تواند برای رشد جوانان کمک شایان نماید.

صفیر پارسا

«صفیر پارسا» یکی دیگر از آوازخوان های  مسابقه «نواهنگ4» در حاشیه این برنامه در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2 در پیوند با محتوای سریال، فلم و برنامه های نشر شده از این کانال ماهواره ای بیان کرد: من مدت ها است که برنامه های شبکه آی فیلم 2 را تماشا می کنم چون همواره برنامه های پرمحتوا و باکیفیتی را برای مخاطبان فارسی زبان نشر می کند. این روزها هم  پیگیر تماشای مسابقه «برد برد» از این شبکه هستم.

این هنرمند جوان افغانستانی درباره تاثیر تولید برنامه هایی چون «نواهنگ» و «برد برد» برای نزدیگی فرهنگی ملت های فارسی زبان و رشد جوانان افغانستان عنوان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی تاثیر به سزایی در گسترش روابط فرهنگی بین کشورهای فارسی دارد چون برای اولین بار بود که در رسانه های ایرانی برنامه های استعدادیابی موسیقایی و پرسش و پاسخ ویژه مهاجران افغانستان تولید شد که همین امر در رسیدن صدای ما به گوش جهانیان بسیار موثر خواهد بود.

این آوازخوان جوان افغانستانی افزود: از دریچه آی فیلم 2 می توان برنامه های زیادی در زمینه های هنری چون برنامه های مشاعره، پوشش جشنواره های هنری نقاشی، معرفی هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران و تولید آثار سینمایی و تیاتر که با حضور هنرمندان افغانستانی تهیه شده را به تمام فارسی زبان ها ارائه کرد.

این هنرمند جوان با خطاب قرار دادن مخاطبان شبکه آی فیلم2 گفت: از مخاطبان درخواست دارم تا برنامه هایی که ویژه مهاجران تولید و نشر می شود را تماشا کنند و از آن حمایت نمایند چون هنرمندان مهاجر زیادی در ایران حضور دارند که توانایی های بالایی دارند که هنوز کشف و معرفی نشده اند و این امر به واسطه تولید چنین برنامه هایی مسیر می شود.

 «صفیر پارسا» درباره عملکرد آی فیلم2 در بین مخاطبان افغانستان نیز بیان داشت: این کانال ماهوره ای با تولید برنامه های مرتبط با هنرمندان مهاجر افغانستان در ایرن تاکنون توانسته جایگاه بسیار خوبی میان مردم افغانستان پیدا کند و بیننده های زیادی دارد و به نظر من آی فیلم2 یعنی «صدای مهاجر».

شفیق امینی

«شفیق امینی» دیگر اشتراک کننده حاضر در مسابقه «نواهنگ4» که توانست خود را به مرحله فینال این برنامه استعدادیابی برساند در ابتدای مصاحبه خود ضمن تشکر از عوامل تولید شبکه آی فیلم 2 اظهار کرد: خوشحال هستم که در آستانه سالروز تاسیس کانال آی فیلم 2 همراه شما هستم و تشکری خاص دارم از عوامل این کانال که با تولید مسابقه نواهنگ فرصتی را برای کشف و معرفی جوانان هنرمند افغانستانی فراهم کرده اند.

وی درپیوند با نحوه آشنایی خود با کانال آی فیلم 2 گفت: از زمانی که به کشور ایران آمدم به واسطه تماشای برنامه «نواهنگ» با شبکه آی فیلم2 آشنا شدم. فلم و سریال های تاثیر گذار و مثبتی مثل «یوسف پیامبر» که در بین مخاطبان فارسی زبان بسیار پرطرفدار  است را نیز از این شبکه تماشا کردم؛ همچنین به تازگی برنامه «برد برد» را نیز پیگیری می کنم.

امینی همچنین افزود: آنچه که از آی فیلم 2 توقع داشتم بیشتر از آن را به مخاطبانش ارائه کرده است، جا دارد تا از عوامل تولید این شبکه که بدون هیچ چشم داشتی برای تامین محتوای مناسب برای جوانان مهاجر افغانستانی کوشا هستند تشکری کنم چون با تولید چنین برنامه هایی زمینه حضور استعدادهای پنهان و ناشناخته فراهم شود تا  آن ها هنر خود را برای مخاطبان مشتاق به نماش درآورند.

«شفیقی امینی» در پاسخ به این سوال که شبکه آی فیلم 2 تا چه اندازه در شناسایی استعدادهای ناشناخته افغانستانی موفق بوده است، بیان کرد: شبکه آی فیلم 2 با تولید برنامه هایی مانند«نواهنگ» بسیار موفق عمل کرده است چون من وقتی که وارد مسابقه شدم با افرادی آشنا شدم با وجود اینکه اهل یک ولایت بودیم ولی آن ها را نمی شناختم برنامه نواهنگ عملکرد مناسبتی داشته و استعدادهای ناشناس زیادی به جامعه هنری موسیقی افغانستان معرفی کرده است.

شفیق امینی در پایان درباره جایگاه آی فیلم 2 در بین مردم افغانستان ابزار داشت: از زمانی که مهاجران افغانستانی زیادی وارد ایران شدند کانال آی فیلم 2 توانست با تولید برنامه ها و سریال های متناسبت با ذائقه مخاطبان محبوبیت زیادی در بین مردم داشته باشد. البته اگر در این شبکه برای مهاجران افغانستانی برنامه های تفریحی و سرگرمی بیشتر تولید شود بسیار عالی خواهد بود.

گفتنی است به دنبال استقبال گسترده افغانستانی ها و مهاجرین مقیم ایران و فارسی زبانان دیگر کشورهای آسیای مرکزی  از فلم و سریال های ایرانی، 26 حوت / اسفند 1396 ، تلویزیون فارسی زبان آی فیلم ۲  به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت های ایران، افغانستان و تاجیکستان، افتتاح شد.

سمیه غفوری/ مریم آقاجانی

نظر شما
ارسال نظر