نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
716
-
الف
+

نگاهی به زندگی هنری زنده یاد «عسل بدیعی»+ تصاویر

در این گزاش سکانسی از سریا ل «تاصبح» را با بازی زنده یاد «عسل بدیعی» تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، زنده یاد «عسل بدیعی» از بازیگران تیاتر، سینما و تلویزیون ایران، 19 ثور (اردیبهشت) سال 1356هجری خورشیدی در تهران متولد شد.

وی بازیگری را از سینما و با فلم «بودن یا نبودن» در سال ۱1375  خورشیدی تجربه کرد.

عسل بدیعی

زنده یاد بدیعی در این فلم نقش دختری را بازی کرد که با اهدای قلب یک پسر جوان دچار مرگ مغزی ، از مرگ نجات پیدا کرد.

حضور موفق مرحوم بدیعی در این فلم به حدی تأثیرگذار بود که تمامی اهالی سینما معتقد بودند که یک ستاره جدید در سینمای ایران ظهور کرده‌ است.

فلم بعدی‌ او، «دست‌های آلوده» به کارگردانی «سیروس الوند» بود که در کنار ستاره‌های مشهور سینمای ایران مانند «هدیه تهرانی»، «امین حیایی» و «ابوالفضل پورعرب» ایفای نقش کرد.

عسل بدیعی

بانو بدیعی در سال 1379 وقتی 23 ساله بود با «فریبرز عرب نیا» بازیگر ایرانی ازدواج کرد؛ این زندگی با وجود تولد یک پسر بنام «جانیار» بعد از 4 سال در 1383 به جدایی ختم شد.

عسل بدیعی

وی بعد از سال ها تجربه در سینما در نهایت سال 1385 با سریال «تا صبح» وارد قاب تلویزیون شد و با همین مجموعه کنار «محمد کاسبی» و «ستاره اسکندری» به شهرت رسید.

تا صبح عسل بدیعی

«سلامت بانو» آخرین فلمی بود که مرحوم «عسل بدیعی» در آن به ایفای نقش پرداخته است؛ وی در این فلم نقش زنی را بازی کرد که دچار بیماری غیرقابل درمانی شده و تنها سه هفته بیشتر از عمرش باقی نمانده‌است.

عسل بدیعی در تاریخ 12 حمل(فروردین) 1392 به دلیل ایست قلبی و مشکلات تنفسی درگذشت. همچنین اعلام شد طبق موافقت خانواده مرحوم بدیعی و همچنین میل باطنی وی در دوران حیاتش، همه اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

عسل بدیعی

بانو بدیعی، بازی در فلم هایی چون «هفت پرده»، «از صمیم قلب»، «شمعی در باد»، «هم خانه»، «شیرین»؛ و سریال هایی نظیر «راه رفتن روی خطوط»، «ششمین نفر»، «زمین انسان‌ها» و «ششمین نفر»؛ و تله فلم های «آبی گاهی آسمان»، «در فلق بود»، «نامه‌ای به خواهرم» و «خانه‌ی پدرم» را در کارنامه‌ خود به یادگار دارد.

عسل بدیعی

وی کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فلم «دست‌های آلوده» (1378) از هجدهمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم فجر ایران بوده است.

در ویدیو فوق سکانسی از سریا ل «تاصبح» را با بازی زنده یاد «عسل بدیعی» تماشا می کنید.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر