نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
998
-
الف
+

کتاب جدید «سید‌رضا محمدی» شاعر افغانستانی منتشر شد

کتاب «از گریه، از تب، از هیجان» اثر جدید «سید‌رضا محمدی» شاعر نام آشنای افغانستانی منتشر شد.

به گزارش آی فیلم 2، کتاب «از گریه، از تب، از هیجان» اثر جدید «سید‌رضا محمدی» شاعر نام آشنای افغانستانی در 64 صفحه از سوی نشر کلکین در تهران منتشر شده است.

درباره کتاب «از گریه، از تب، از هیجان» آمده است: «زبانِ عشق در این کتاب، زبانِ رایجی که همگان می‌شناسیم نیست. شاعر در این کتاب، نقاشی می‌کند! او عاشقانه‌هایش را با واژه‌ها به تصویر می‌کشد»

محمدی، یکی از شاعران برجسته و از چهره‌های ادبی سرشناس در افغانستان است که موفق شده محبوبیتی فراقومی در افغانستان و فراملی در منطقه به دست آورد.

«رضا محمدی» متولد منطقه «جرغی باتور» ولایت غزنی است که سال‌ها قبل از رییس جمهور افغانستان عالی‌ترین مدال دولتی را دریافت کرد و از جمله شاعران افغانستان است که چند جایزه ادبی در ایران دریافت کرده است.

او نماینده فرهنگی افغانستان در المپیک لندن، داور شعر دانشگاه کمبریج و عضو بورد فستیوال بین المللی شعر لندن نیز بوده است.

وی همچنین سابقه کار در مطبوعات را نیز در کارنامه دارد و به عنوان روزنامه‌نگار، از نوجوانی با روزنامه‌های «سلام» و «کارو کارگر »در ایران، شروع به کار کرد.

بعد ها وی به عنوان مسئول در مجلات «سروش جوان» و «ابرار»، سردبیر مجله «روزنه» در کابل، مدیرمسئول مجله «سیمرغ» در لندن شد و چهره برجسته‌ای از خودش در روزنامه‌نگاری ساخت.

از دیگر آثار این هنرمند افغانستانی می توان به «روح اندوهگین یک شاعر»، «سه پلک مانده به شب»، «بازی با عزراییل»، «گزیدهٔ شعر جوان افغانستان»، «پادشاهی شعر»، «پادشاهی انار»  و «کاغذ باد» اشاره کرد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر