نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
997
-
الف
+

«تواب آرش»: مسابقه نواهنگ یک فرصت بسیار طلایی برای آوازخوان جوان است

«تواب آرش» آوازخوان مشهور افغانستان با حضور در استودیو آی فیلم 2 معلومات تازه ای از روند برگزاری مسابقه «نواهنگ» ارائه کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «تواب آرش» آوازخوان مشهور افغانستان که داوری فصل سوم مسابقه نواهنگ را بر عهده دارد روز جمعه 2 جدی(دی) مهمان برنامه تعاملی «پنجره آی فیلم» بود.

این هنرمند افغانستانی در گپ و گفتی با گردانندگان این برنامه تعاملی از نحوه برگزاری مسابقه استعداد یابی «نواهنگ» ویژه آوازخوان های افغانستان در ایران و معیارهای داوری در این برنامه معلوماتی ارائه کرد که در ادامه می خوانید:

آی فیلم 2: چه شد که «تواب آرش» به خوانندگی روی آورد؟

«تواب آرش»: عشق درونی به موسیقی و استعداد کوچکی که از دوران طفولیت به همراه داشتم باعث شد که به سراغ موسیقی برم، در ابتدا چند آهنگ را زمزمه کردم که بسیار مورد استقبال اطرافیان قرار گرفت و بسیار تشویقم کردند تا وارد این عرصه شوم.

آی فیلم 2: در خصوص حضورتان در کشور ایران و این که چه حس و حالی دارید برای ما صحبت کنید.

«تواب آرش»: پیش از اینکه بیایم هیجان و تشویش زیادی داشتم چون قرار گرفتن در کرسی داوری امری مهم است، امیدوارم بتوانم درست قضاوت کنم.

وی افزود: جای دارد که از دولت جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری کنم به خاطر این که این امکان را برای هنرمندان مهاجر مهیا کرده تا برنامه با هیجان و بسیار با کیفیت «نواهنگ» تولید شود، صادقانه بگویم اگر کیفیت برنامه خوب نبود هرگز داوری و حضور در آن را نمی پذیرفتم.

این هنرمند افغانستانی اضافه کرد: ملت ایران همواره همفکر و هم زبان ما هستند و به هیچ عنوان نمی شود ایران و افغانستان را از هم تفکیک کنیم، باید بگویم پدر من اهل خواف ایران و مادرم هم اصالتاً قندهاری است. 

آی فیلم 2: انگیزه شما برای حضور در این برنامه چه بود؟

«تواب آرش»: صادقانه بگویم سال گذشته نیز داوری مسابقه نواهنگ به من پیشنهاد شد اما متاسفانه مصروفیت های کاری زیادی داشتم که باعث شد این امر محقق نگردد اما فصل سوم را با کمال میل، هیجان زیاد و با افتخار پذیرفتم تا در جایگاه داوری فصل سوم نواهنگ حضور داشته باشم.

آی فیلم 2: فصل های قبلی برنامه نواهنگ را تماشا می کردید؟

«تواب آرش»: تعدادی از قسمت های فصل اول مسابقه نواهنگ را از طریق صفحات مجازی این برنامه تماشا کردم اما از آنجایی که قرار شد به عنوان داور در این مسابقه حضور داشته باشم  باید با روند برگزاری و قواعد آن بیشتر آشنا می شدم، بنابراین تمام قسمت های فصل دوم آن را مشاهده کردم.

آی فیلم 2:فصل های قبلی این برنامه را چگونه ارزیابی می کنید؟

«تواب آرش»: بدون شک مانند تمام برنامه های نوپا و تولیدی، کمبودها و نقص هایی در این برنامه وجود داشته است که می توانیم آن ها را در دوره های جدید برطرف کنیم اما همانگونه که قبلا هم گفتم در کل این مسابقه تا کنون با کیفیت بسیار خوبی برگزار شده است.

آی فیلم 2: برای بهبود کیفیت فصل سوم مسابقه نواهنگ چه پیشنهادهایی دارید؟

«تواب آرش»: توصیه می کنم داوران در برخورد با اشتراک کنندگان با انرژی تر و شادتر  باشند و از آوازخوان های جوانی که در نواهنگ حضور دارند معلومات بیشتری به مخاطبان ارائه گردد.

آی فیلم 2: برگزاری مسابقه نواهنگ تا چه در اعتلای هنر موسیقی افغانستان، تشویق آوازخوان های جوان و... می تواند موثر باشد و آینده آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

«تواب آرش»: صد فی صد امکانات بسیار خوبی از طریق این برنامه در اختیار هنرمندان افغانستان قرار گرفته است، از جنبه اقتصادی، بسیاری از مهاجرینی که در ایران زندگی می کنند امکانات مناسبی برای فعالیت های هنری خود در اختیار ندارند، این مسابقه یک چانس بسیار طلایی است، من شاهد برنامه های استعدادیابی زیادی بودم که هنرمندان جوان به واسطه آن توانستند پیشرفت کنند.

وی در این خصوص بیان کرد: اگر اشتراک کنندگان بتوانند از فرصتی که برای حضور در این برنامه در اختیارشان قرار گرفته است، به نحو احسن استفاده کنند بی شک نواهنگ اولین گام آن های برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت در زمینه موسیقی خواهد بود.

آی فیلم 2: در جایگاه داوری فصل سوم مسابقه «نواهنگ» برای کم شدن اضطراب و نگرانی کسانی که در این مسابقه رقابت می کنند چه توصیه ای دارید؟

«تواب آرش»: با وجود این که تجربه بسیاری در آوازخوانی دارم اما هر مرتبه که برای اجرا بر روی صحنه حاضر می شوم اضطراب دارم و به نظر من این استرس باید وجود داشته باشد چون باعث می شود تا احساس بیشتری در آهنگ نمایان شود.

به آوازخوان های جوان توصیه می کنم سبک خود را در اجرای موسیقی رعایت کنند، کمتر مقلد باشند و به کار خود عشق داشته باشند چون عشق به هنر و سبک مورد علاقه یکی از مهم ترین بخش های هنر است.  

آی فیلم 2: در جایگاه داوری در این برنامه «تواب آرش» به چه نکاتی بیشتر توجه می کند و امتیاز می دهد؟

«تواب آرش»: ما نمی توانیم از اشتراک کنندگانی که بر روی استیج نواهنگ حضور دارند توقع زیادی داشته باشیم که حتماً هنرمندان مکملی باشند، همانطور که بیان کردم آوازخوان ها باید آثار خود را بخوانند و از خوانندگان دیگر کمتر تقلید کنند و با احساس بخوانند.

به نظر من احساس در هر هنری چه در موسیقی، چه اجرای تیاتر و بازی در فلم، رکن اول است همانطور که گفته اند؛ «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند».

آی فیلم 2: از جانب اشتراک کنندگان نواهنگ سوال می کنم آیا «تواب آرش» یک داور سخت گیر است یا مهربان که با سهل گیری اجازه ورود آوازخوان ها به مراحل بالاتر را صادر می کند؟

«تواب آرش»: از دیدگاه خودم، انسان مهربان اما داور بسیار سخت گیری هستم، چون برای من موسیقی شوخی و مزاح نیست و باید آن را جدی گرفت و بی حد برایش احترام قائل بود.

آی فیلم 2: در انتها پیام و صحبتی برای مخاطبان فارسی زبان آی فیلم 2 دارید بفرمائید.

«تواب آرش»: با ما تا آخر فصل سوم مسابقه نواهنگ همراه باشید، به شما وعده می دهم که این مسابقه آوازخوانی از حیث هیجان، موسیقی و ... با فصل های قبلی فرق دارد، چون تجارب سالیان قبل در بهبود کیفیت آن تاثیرگذار بوده است.

م ا/ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین