نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
877
-
الف
+

با هم بشنویم؛ «مادر» با صدای «احمد ظاهر»

در این گزارش آهنگ به یاد ماندنی «مادر» با صدای «احمد ظاهر» را شنونده خواهید بود.

به گزارش آی فیلم 2، «احمدظاهر» در 24 جوزا (خرداد) سال ۱۳۲۵ خورشیدی در ولایت لغمان زاده شد. وی آواز خوانی را از مکتب آغاز نمود و اولین آهنگش را در لیسه حبیبیه خواند. وی پس از نشان دادن استعداد خویش در موسیقی در رادیو افغانستان برنامه‌هایی اجرا نمود.

احمد ظاهر پس از گذراندن دارالمعلمین راهی هندوستان شد تا به تحصیلات موسیقی بپردازد. شاید او اولین کسی بود که آلات موسیقی غربی را با موسیقی افغانستانی تلفیق نمود و سازهای آکاردئون، ارگ و ترومپت و غیره را به موسیقی کشورش هدیه آورد.

ظاهر نماینده موسیقی کلاسیک افغانستان شمرده می‌شود که آهنگ‌هایی با مفهوم و جاندار برای شنوندگان عرضه داشت. احمد ظاهر بیشتر کوشش می‌کرد تا از بهترین، زیباترین و معتبرترین اشعار در آهنگ‌های خود استفاده کند و از همین روی، علاقه او به «مولانا جلال الدین بلخی»، «حافظ»،«سعدی»، «بیدل»، «رهی معیری»، «خلیل‌الله خلیلی» و غیره شعرای زبر دست زبان فارسی بوده‌است.

احمد ظاهر به زبان‌ های فارسی، پشتو، هندی و انگلیسی آواز خوانده‌ است.

آوازه او از طریق موسیقی از شهرت پدرش که صدراعظم وقت افغانستان بود بالاتر رفت. شهرت او آنقدر بر سر زبان ها بود و هست که مردم افغانستان هنوز فکر می‌کنند او بهترین آوازخوان افغانستان تا هم اکنون بوده است. او در سال ۱۳۵۱ خورشیدی لقب بهترین آوازخوان سال افغانستان را به دست آورد.

این آواز خوان محبوب افغانستان در عمر کوتاه خود بیش‌تر از 33 آلبوم منتشر کرد و در سن 33 سالگی در یک حادثه مرموز ترافیکی درگذشت.

«مادرم» نام ترانه ای است از «احمد ظاهر» که در ویدیو بالا مشاهده می کنید.

آهنگ «میهن» با صدای«احمد ظاهر» خواننده مشهور افغانستان+صوت

بشنویم ؛ آهنگ «بیایید» با صدای «احمد ظاهر» به مناسبت روز بزرگداشت «مولانا»

یادبود «احمد ظاهر» در اختتامیه مسابقه «نواهنگ» آی فیلم۲

گرامی داشت «احمد ظاهر» در مراسم اختتامیه مسابقه «نواهنگ»+ویدیو

ع ا/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر