نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2955
-
الف
+

«فرهاد ساحل»: بزرگان موسیقی افغانستان از برنامه نواهنگ حمایت کنند

«فرهاد ساحل» سرپرست تیم نوازندگان فصل دوم مسابقه نواهنگ، هنرمندان را در اعتلای فرهنگ و هنر افغانستان مسئول دانست.

«فرهاد ساحل» هنرمند جوان افغانستانی و سرپرست تیم نوازندگان فصل دوم مسابقه نواهنگ در مصاحبه با  آی فیلم2  با تکیه بر تجربیات خود در این پروسه گفت: با اطمینان خاطر می گویم که مسابقه نواهنگ بهترین و تنها برنامه ای است که برای آوازخوان های مهاجر افغانستانی برگزار شده تا هنر خود را به نمایش بگذارند. اکنون نیز مسابقه نواهنگ تنها برنامه ای است که می تواند صدای موسیقی اصیل افغانستان را در جهان انعکاس دهد.

«فرهاد ساحل» با تاکید بر اهمیت هیات داوران مسابقه «نواهنگ» ابراز داشت: داوران مسابقه می توانند با گزینش مناسب بر جذابیت آن بیفزایند البته در این زمینه باید متذکر شوم که در فصل دوم مسابقه نواهنگ تیم سرپرستی از طریق مشورت با هنرمندان دوره قبلی برنامه را پیش برد و همین امر باعث شد تا بسیاری از کاستی ها و نواقص فصل اول برطرف و با رعایت استاندارد ها برنامه خوبی ارائه شود.

این هنرمند جوان افغانستانی با اشاره بر تاثیرات مثبت برگزاری «نواهنگ» در اعتلای موسیقی اصیل افغانستان بیان کرد: موسیقی زبان زنده دنیا است که باید در هر کشوری وجود داشته باشد و «نواهنگ» تنها برنامه استعداد یابی برای مهاجران افغانستانی در کل دنیا می باشد، به عنوان یک هنرمند علاقه مند به موسیقی خوشحال هستم که در کشور ایران  این فرصت فراهم شده تا هموطنان هنرمند من آزادانه با هم به رقابت بپردازند و همه دنیا آن را مشاهده می کنند.

فرهاد ساحل با بیان این نکته که موسیقی متشکل از تخنیک و استعداد است به متقاضیان اشتراک در فصل سوم نواهنگ توصیه کرد: جوانان جدای از استعداد، باید بیشتر تمرین داشته باشند و بدون شک افرادی که بیشتر زحمت بکشند طبیعتاً نتیجه بهتری خواهند گرفت. اساسات موسیقی شرقی «سُر» و «لی» (کوک و ریتم) است و هنرمندانی که در این زمینه بیشتر آموزش دیده و تمرین کرده اند موفق تر خواهند بود.

این هنرمند جوان برای بهبود کیفیت مسابقه نواهنگ با خطاب قرار دادن هنرمندان با تجربه و قدیمی موسیقی افغانستان درخواست کرد: از آنجایی که در زمان حاضر مسابقه نواهنگ تنها برنامه برای معرفی موسیقی افغانستان است و تهیه کنندگان مسابقه استعدادیابی با جان و دل تلاش می کنند تا هنرمندان جوان و مهاجر را معرفی کنند از این رو از هنرمندان باتجربه موسیقی افغانستان توقع می رود که با وجود کمبود های مادی و مشکلاتی که در زندگی روزمره با آن مواجه هستند همکاری بیشتری با تیم تولید کننده داشته باشند، چون یک هنرمند افغانستانی در هر جای دنیا هم که باشد در زمینه حفظ و ترویج موسیقی افغانستان مسئول است.

شایان ذکر است فراخوان فصل سوم مسابقه «نواهنگ» منتشر شده و تنها 4 روز به اتمام مهلت ثبت نام باقی مانده است، علاقه مندان برای آگاهی از شرایط  حضور و نحوه ارسال آثار خود در این رقابت می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

شرایط اشتراک در فصل سوم مسابقه «نواهنگ» شبکه آی فیلم۲ اعلام شد

م ا / ح ح 

 

نظر شما
ارسال نظر