نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
882
-
الف
+

وزیر فرهنگ تاجیکستان: آماده توسعه روابط فرهنگی و هنری با ایران هستیم

وزیر فرهنگ تاجیکستان از افزایش همکاری های فرهنگی و هنری با ایران خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، «زلفیه دولت زاده» وزیر فرهنگ تاجیکستان که همراه با تعدادی از چهره های فرهنگی این کشور به منظور اشتراک در مراسم افتتاحیه «هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران» به تهران  سفر کرده ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با «محمد مهدی ایمانی پور» دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در  دیدار با وزیر فرهنگ تاجیکستان، گفت: برای هرگونه همکاری در حوزه برگزاری کارگاه هنری و تعاملات دانشگاهی و گفتگو‌های علمی و تبادل دانشجو آمادگی داریم. 

ایمانی پور ابراز امیدواری کرد که شاهد رفت و آمد نخبگان و نویسندگان دو کشور باشیم، چون نیاز به واسطه نداریم و زبان هر دو کشور فارسی است.

وزیر فرهنگ تاجیکستان، نیز در این دیدار گفت : آماده توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم این همکاری‌ها در تمامی سطوح فرهنگی و هنری گسترش یابد.

روز‌های فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان و سفارت تاجیکستان در ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روزهای 11 تا 16میزان (مهر) در شهر‌های تهران، شیراز و تبریز برگزار می‌شود. 

این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنر‌های دستی و لباس‌ های ملی آن کشور می‌شود.

گفتنی است گزارش اختصاصی آی فیلم2 از این مراسم به زودی از شبکه جهانی آی فیلم2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری از آغاز هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران

م ا

نظر شما
ارسال نظر