نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1328
-
الف
+

چرا شاهد تولید آثاری همچون «یوسف پیامبر» و «مختارنامه» نیستیم؟

«فخرالدین صدیق شریف» بازیگر پیشکسوت ایرانی در یک مصاحبه پیرامون فعالیت های اخیر خود و اهمیت ساخت آثار مذهبی گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «فخرالدین صدیق شریف» بازیگر پیشکسوت ایرانی که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در  سریال های «معمای شاه»، «کیمیا»، «ملکوت»، «در چشم باد»، «ولایت عشق»، «مریم مقدس»، «روشن تر از خاموشی»، «خانه سبز»، «پهلوانان نمی میرند» و فلم سینمایی «ابراهیم خلیل الله» و «اخراجی ها»مشاهده کردند در یک مصاحبه از تجربه حضورش در سریال های مذهبی گفت.

صدیق شریف پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مصروف کار خاصی نبوده و پروژه ای را به توافق نرسیده ام، درواقع پیشنهادات برایم جذاب نبوده‌اند و اگر نه هیچ بازیگری از کم کاری لذت نمی‌برد.

وی درباره احتمال حضورش در دو سریال «سلمان فارسی» و «موسی (ع)» افزود: واقعا دوست دارم در این سریال های بازی کنم اما هنوز از هیچکدام از دو پروژه با من تماسی گرفته نشده اما به طور کلی آثاری این چنین در مدت طولانی ساخته می شود که هر فاز آن به بازیگران متفاوتی احتیاج دارد.

این هنرمند ایرانی درباره تجربه حضور در آثار تاریخی-مذهبی اضافه کرد: من بی نهایت بازی در این پروژه‌ها را دوست دارم، شاید مدت فلمبرداری این چنین آثاری ۶ سال یا بیشتر طول بکشد اما شخصا به این مدت زمان عادت دارم و لذت می برم که سال ها نقشی را زندگی می‌کنم. پیشتر هم در آثاری همچون «ولایت عشق» و یا «در چشم باد» نزدیک به ۴ یا ۵ سال مصروف کار بودم و هیچوقت خسته نشدم.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران ساخت پروژه های تاریخی و مذهبی را نیاز امروز دانست و اضافه کرد: به نظر من ما توانایی بالایی برای تولید آثار مذهبی تاریخی داریم، ما باید از تکرار و نشر مکرر آثار به نحوی که آنها را کهنه کنند جلوگیری کنیم، وقتی می توانیم هر ساله از این دست آثار با کیفیت تولید کنیم چرا تعداد تولید آثاری همچون یوسف پیامبر، مختارنامه و ولایت عشق کم است؟

صدیق شریف در همین رابطه تاکید کرد: امروز می‌بینیم که «مختارنامه» بارها باز نشر شده است، «ولایت عشق» همچنان مخاطب دارد و سریال «امام علی (ع)» نیز هنوز هم مخاطب دارد، این یعنی مردم عاشق این گونه آثار هستند و با وجود تکراری بودن باز هم آنها را تماشا می کنند، پس باید برای این ژانر آثاری تازه و با کیفیت بسازیم.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» در همین راستا افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام و ایران می‌بینیم که به عنوان مثال ما برای بسیاری از ائمه معصومین(ع) کاری نکرده ایم، ما هنوز داستان‌های بی‌نظیری داریم که می‌توانند سریال یا فلم شوند، به عنوان مثال در مورد امامان معصوم (ع) سریال های کمی ساخته شده است، حتی در مورد «سید الشهدا (ع)» هم هنوز جا دارد آثاری جدید ساخته شود.

صدیق شریف ساخت آثار تاریخی مذهبی را سخت دانست و افزود: این نکته را فراموش نکنیم که ساخت آثار مذهبی تاریخی از لحاظه بودجه، دکور، نیروی انسانی، تحقیقات و پژوهش و بسیاری دیگر از مسائل بسیار سخت هستند اما اگر از من می پرسید برای مخاطب باید هر سختی را به جان بخریم. این گونه آثار همیشه برای مخاطبان جذاب بوده‌اند و مخاطب شناسی حکم می کند که این آثار بیشتر ساخته شود.

بازیگر سریال «مریم مقدس» درباره کمرنگ شدنش در عرصه سینما خاطرنشان کرد: شرایط سینما تغییر کرده است، پیشنهادات خوب بسیار کم است و یا اگر پیشنهادی باشد مشکلات دیگری همچون دستمزد و نوع قرارداد باعث می شود که حضور نداشته باشم. امیدوارم سینما عرصه ای باشد که همه افراد بتوانند در آن حضور داشته باشند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین