نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1141
-
الف
+

گزارش اختصاصی آی فیلم 2 از مراسم گرامیداشت «روز جهانی پناهنده» در تهران

گزارش تصویری از مراسم گرامیداشت «روز جهانی پناهنده» در تهران امشب از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

گزارش تصویری مراسم گرامیداشت «روز جهانی پناهنده» که روز گذشته چهارشنبه یکم تیر/سرطان 1401 توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در تهران و با حضور سفرای کشور های مختلف و سازمان های دولتی و غیر دولتی در برج میلاد تهران برگزار شد، امشب در قالب برنامه «نگاه آی فیلم» از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2، روز جهانی پناهنده عنوان روزی بین المللی مصادف با 20 جون(ژوئن)/30 خرداد(جوزا) است که توسط سازمان ملل متحد به منظور احترام به پناهندگان در سراسر جهان تعیین شده است.

روز پناهنده

در مراسم یاد شده «صادق رضادوست» مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی آی فیلم ضمن گرامی داشت روز پناهنده اظهار کرد: مردم ایران با  ملت افغانستان در زبان، دین و فرهنگ اشتراکات فروانی دارند؛ سال ها در کنار هم زندگی کردیم و اصلا نمی شود افغانستان و ایران را از هم جدا کرد.

روز پناهنده

رضادوست بیان داشت: «روز پناهنده» حمایت از کسانی است که از موطن اصلی خود دور بودند و نیاز به کمک ما دارند. سرنوشت ملت ایران با سرنوشت افغانستان گره خورده و هر ساله در این روز یک تجدید دیدار داریم که یادآور خاطرات خوب ملت ما با مهاجران افغانستان در ایران است.

«منصور حاجی»، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران نیز عنوان کرد: از دید ما روز پناهنده روز انسان دوستی و تبلور عشق به همنوعان دیگر است.

حاجی عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی و اجتماعی یکی از بزرگترین عوامل همدلی و همگرایی بین ملت ها بوده است و این مولفه در میان مردم ایران و افغانستان بسیار مشهود است.

«دنیا اسلام خان» سخنگوی دفتر تهران کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز به خبرنگار آی فیلم 2 گفت: طی سال های اخیر ما تحقیقاتی در رابطه با وضعیت مهاجرین در ایران انجام دادیم و با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردیم توانستیم نسبت به وضعیت آنها شناخت پیدا کنیم که به چه نوع کمک هایی نیاز هایی دارند، ما حتما از مهاجران حمایت می کنیم تا به شکل قانونی به زندگی خود در ایران ادامه دهند و این حمایت ها  تا زمانی که وضعیت کشورشان مناسب شود، ادامه خواهد داشت.

روز پناهنده

برگزاری و افتتاح صنایع دستی هنرمندان پناهنده و مهاجر نیز از برنامه های جانبی این مراسم بود که با استقبال پرشور علاقه مندان مواجه شد.

 لازم به ذکر است گزارش تصویری مراسم گرامیداشت روز جهانی پناهنده در تهران، امشب 2 تیر (سرطان) 1401 ساعت 21:55 به وقت تهران و کابل و 22:25 دقیقه به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا /

نظر شما
ارسال نظر