نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1649
-
الف
+

اعطای نشان فردوسی به «محمدکاظم کاظمی»

در آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مشهد از«محمدکاظم کاظمی»  شاعر مطرح افغانستان تجلیل شد.

به گزارش آی فیلم2، در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نشان فردوسی در چهار بخش «حماسه‌سرایی»، «حماسه‌سازی»، «فردوسی‌پژوهی» و «ترویج زبان فارسی» در عرصه بین‌المللی به پنج نفر اعطا شد و «محمدکاظم کاظمی» به دلیل ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌الملل موفق به دریافت این نشان شد.

در آئین بزرگداشت حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و پاسداشت زبان فارسی که شامگاه روز، 24 ثور(اردیبهشت)، با حضور «محمدعلی زلفی گل»، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ایران و جمعی از مقامات استان خراسان رضوی و اساتید و دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد از «محمدکاظم کاظمی» شاعر مطرح افغانستان، بابت ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌المللی تجلیل و نشان فردوسی به وی اعطاشد.

نشان‌های فردوسی به «حسن ذوالفقاری» بابت فردوسی‌پژوهی، «افشین علا» بابت حماسه‌سرایی، «رضا عالی‌زاده»، مشاور فرمانده قرارگاه پایگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و« اصغر عبدلی»، فناور و سازنده واکسن کووایران برکت، بابت حماسه‌سازی و همچنین «محمدکاظم کاظمی»، شاعر مطرح افغانستان، بابت ترویج زبان فارسی در حوزه بین‌المللی اعطا شد.

فردوسی

گفتنی است 25ثور (اردیبهشت) روز بزرگداشت حکیم «ابوالقاسم فردوسی»، بزرگ‌ترین حماسه‌سرا و سراینده «شاهنامه» در ایران نامگذاری شده است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین