نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2308
-
الف
+

«مسعود جعفری جوزانی»: ما فارسی‌زبانان اگر یکی می‌شدیم کارهای ماندگاری را خلق می‌کردیم

«مسعود جعفری جوزانی» کارگردان ایرانی از ضرورت تولید آثار فرهنگی و هنری مشترک بین ملت های فارسی زبان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مسعود جعفری جوزانی» فلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون ایران در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد «حبیب‌الله عبدالرزاق» گفت: ما فارسی‌زبانان دنیا اگر در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه خلاقیت و تولید آثار هنری، هم‌پیمان بودیم و یکپارچه عمل مى‌كردیم، می‌توانستیم کارهای درخشان و ماندگار بیشترى خلق كنیم.

جعفری جوزانی فلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون در مراسم «حبیب هنر» به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد «حبیب‌الله عبدالرزاق‎اف» هنرمند مردمی کشور تاجیکستان و بازیگر سریال ماندگار و تاریخی «در چشم باد» گفت: ما به اندازه کافی تلاش نکردیم تا پیوند میان ملت های فارس زبان را با همدیگر استوار کنیم.

وی افزود: اگر ما فارسی‌زبانان حداقل در تولید آثار هنری هم‌پیمان و یکی می‌شدیم، اگر جان‌های شیفته و نیروهایی مثل «حبیب‌الله عبدالرزاق» که استاد و عشق من است و دیگر هنرمندانی از این دست، با هم پیوند می‌داشتیم؛ می‌توانستیم کارهای درخشان و ماندگاری را خلق کنیم.

کارگردان فلم‌های سینمایی «جاده‌های سرد» و «شیرسنگی» در ادامه  با اشاره به انتخاب «حبیب‌الله عبدالرزاق» برای بازی‎ سریال «در چشم باد» گفت: برای این نقش، یک بازیگر پرانرژی می‌خواستیم که عشق و زندگی و خانواده را خوب درک کند. یک آدمی‌که با تمام وجودش حرف بزند و بتواند عشق و هیجان و احساسش را درست بیان بکند. این بود که وقتی‌ عبدالرزاق‎ را دیدم احساس کردم او همه این ویژگی‌ها را دارد. این بود که به شوخی گفتم: فکر می‌کنم آقا حساممان را پیدا کردیم. حبیب الله پرسید یعنی چی؟ من هم به زبان خوش فارسی احساسم را برایش توضیح دادم.

وی همچنین گفت: آن قدر آقای عبدالرزاق را دوست داشتم که از دخترم «سحر جعفری جوزانی» با «مهدى حاجى ‌یوسف» کارگردان جوان ایرانی، درخواست کردم که فلم مستندی درباره‌ این هنرمند تاجیک بسازند آن ها هم یک فلم 45 دقیقه‌ای زیبا ساخته‌اند که به نظرم بیان واقعیت‌های بسیاری درباره حبیب‌الله عزیز است. 

مراسم «حبیب هنر» به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد «حبیب‌الله عبدالرزاق‎اف» هنرمند مردمی کشور تاجیکستان و بازیگر سریال ماندگار و تاریخی «در چشم باد»، با همکاری سفارت تاجیکستان در ایران و همچنین با حضور نمایندگی‌های دیپلوماتیک مقیم تهران و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری ساعت روز پنجشنبه ۵ اسفند (۲۴ فبروری ۲۰۲۲) در سالن مؤسسه فرهنگی اکو در شهر تهران برگزار شد.

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین