نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8487
-
الف
+

بازیگر سریال «در چشم باد»: دوست دارم نقش یک افغانستانی را بازی کنم

«کامبیز دیرباز» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم 2 از اشتراکات فرهنگی و گسترش همکاری های رسانه ای و فرهنگی کشور های فارسی زبان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «کامبیز دیرباز» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «آژانس دوستی»، «تب سرد»، «میکائیل»، «پشت بام تهران»، «پریدخت»، «زیر پای مادر» و «درچشم باد» مشاهده کردند در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم 2 در حاشیه چهلمین جشنواره فیلم فجر از همکاری رسانه ای بین کشور های فارسی زبان گفت.   

دیرباز در خصوص اشتراکات فرهنگی کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان اظهار کرد: به دلیل همجواری و جغرافیای نسبتا مشترکی که در جهان داریم و از همه مهم تر به دلیل زبان مشترک نمی شود این مناطق را از هم جدا دانست.

وی در خصوص استعداد های نوظهور سینمای افغانستان گفت: من از سینمای افغانستان شناخت مستقلی ندارم  اما هنگامی که نام سینمای افغانستان می آید به یاد «نوید» و «جمشید محمودی» می افتم که از برجسته ترین سینما گران افغانستانی در ایران می باشند و  به نوعی حلقه اتصال بین سینمای ایران و افغانستان می باشند. البته در یک جشنواره در دوشنبه تاجیکستان نیز با چند فلمساز افغانستانی با استعداد هم آشنا شدم.

بازیگر سریال «در چشم باد» درباره علاقه مندی اش برای ایفای نقش یک کرکتر افغانستانی گفت: ایفای این نقش برای یک بازیگر به شدت چالش جالب و سختی خواهد بود و امیدوارم  این نقش به من پیشنهاد شود.

دیرباز در خصوص نقش رسانه ها به ویژه شبکه هایی چون آی فیلم 2 در نزدیکی و پیوند فرهنگی بین کشور های فارسی زبان عنوان کرد: من زبان شناس نیستم ولی می دانم که استفاده از زبان فارسی دری که بسیار شیرین و خالص است در شبکه های فارسی زبان زمینه ورود واژگان بیگانه به زبان فارسی را کم می کند.

وی در خصوص ساخت آثار مشترک بین کشور های فارسی زبان عنوان کرد: متاسفانه در خصوص ساخت آثاری که بتواند همجواری و پیوند فرهنگی ملت های فارسی زبان را به خوبی نمایش دهد کم کاری شده و  آثار کمیدی و سطح پایینی ارائه شده است.  

این بازیگر ایرانی درباره علاقه مندی مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی به سریال ها و بازیگران ایرانی ابراز خرسندی کرد و گفت: من نمی گویم که یک بازیگر بین المللی هستم ولی از اینکه آثاری از ما در کشور های همجوار نشر می شود و سبب خشنودی آن های می شود برایم خیلی جذاب است؛ من از مخاطبان افغانستانی برای بازی در سریال هایی چون «نابرده رنج» و «زیر پای مادر» در فضای مجازی بازخورد های مثبتی دریافت کردم.

در انتها «کامبیز دیرباز» خطاب به مردم افغانستان عنوان کرد: امیدوارم روزی بتوانم به افغانستان سفر کنم؛ متاسفانه از افغانستان و ایران در اذهان مردم جهان  کشور جنگ زده ای را به تصویر کشیده اند که امیدوارم روزی بتوانیم این چهره کاذب را از خود دور کنیم.

گفتنی است سال روان «کامبیز دیرباز» با فلم «2888» در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر ایران حضور دارد.

مصاحبه کننده: نادیا پروانی 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین