نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2781
-
الف
+

اختصاصی آیفیلم ۲؛ «رضا میرکریمی»: در مورد افغانستان فلم می سازم

«رضا میرکریمی» در مصاحبه اختصاصی با شبکه آی فیلم2 از موانع همکاری سینمای ایران و افغانستان گفت.

به گزارش آی فیلم2، «رضا میرکریمی» کارگردان، تهیه‌کننده و فلم‌نامه‌نویس سینمای ایران، در مصاحبه اختصاصی با شبکه آی فیلم2 از موانع همکاری سینمای ایران و افغانستان گفت.

«رضا میرکریمی» کارگردان فلم «یه حبه قند» با اشاره به این که افغانستان و ایران مشترکات فرهنگی بسیار زیادی دارند، بیان کرد: با وجود اینکه سطح سینمای ایران در وضعیت خوبی قرار دارد، متاسفانه همکاری مورد نظر با سینمای افغانستان در این سال ها صورت نگرفته به طوری که حتی تبادل فلم هم رخ نداده است.

وی ادامه داد: در دوره ای که دبیر جشنواره فلم فجر بودم، بسیار برای سینمای افغانستان و اهالی سینمای آن اعتبار قائل بودم و نظرم این بود که سینمای افغانستان بخشی از جشنواره فجر می باشد.

کارگردان سریال «بچه های مدرسه همت» در پایان عنوان کرد: امیدوارم در دوره های آینده جشنواره فجر، این روند ادامه داشته باشد و اگر موقعیتی فراهم شود در مورد افغانستان فلم می سازم.

«رضا میرکریمی» زاده‌ 8 دلو(بهمن) 1345 در تهران، کارگردان، تهیه‌کننده و فلم‌نامه‌نویس اهل ایران است.

وی فارغ‌التحصیل رشته‎ گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او فعالیت هنری‌اش را با کارگردانی فلم‌های کوتاه آغاز نمود. نخستین تجربه‎ حرفوی او در سینما، در سال 1378 با کارگردانی فلم «کودک و سرباز» شکل گرفت و دریافت جوایز داخلی و خارجی متعددی را برایش به ارمغان آورد.

این هنرمند، سریال های «آفتاب و عزیزخانم» (1373) و «بچه‌های مدرسه همت» (1375) را برای مخاطبین کودک و نوجوان کارگردانی‌ کرده‌است.

میرکریمی، نگارش، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فلمهایی چون «اینجا چراغی روشن است» (1380)، «یه حبه قند» (1389) و «امروز» (1392) را در کارنامه‎ هنری‌اش دارد.

از جمله افتخارات این هنرمند، می‌توان به دریافت جایزه‎ بهترین کارگردانی برای فلم «زیر نور ماه» (1379) از جشنواره‎ بین‌المللی فلم توکیو و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای «به همین سادگی» (1386) از جشنواره‎ فلم فجر اشاره کرد.

وی همچنین برای فلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» (1383) موفق شد تا تندیس زرین بهترین کارگردانی و نامزدی تندیس زرین بهترین فلمنامه از جشن خانه‎ سینمای ایران و نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فلمنامه را از جشنواره‎ی فلم فجر به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه رضا میر کریمی در خصوص فلمسازی با موضوع افغانستان

ع ا

نظر شما
ارسال نظر