نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2716
-
الف
+

انتخاب بانوی بازیگر ایرانی به عنوان داور جشنواره فلم‌های آسیایی فرانسه

«لیلا حاتمی» در رأس داوران جشنواره بین‌المللی فلم‌های آسیایی «وزول» در کشور فرانسه قرار گرفت.

به گزارش آی فیلم 2، «لیلا حاتمی» در جشنواره فلم‌های آسیایی وزول فرانسه به عنوان رئیس هیئت داوران در کنار «سوها عارف» فلمنامه‌نویس فلسطینی، «زیگ دولای» کارگردان اهل کشور فیلیپین و «یرلان نورموخامبتوف» کارگردان قزاقستانی فلم‌ها را داوری خواهد کرد.

هیئت داوران رویداد سینمایی جشنواره فلم‌های آسیایی وزول فرانسه، در مجموع سه جایزه شامل بهترین فلم (دوچرخه طلایی)، جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه هیئت داوران را به آثار برگزیده اعطا می‌کنند.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فلم‌های آسیایی در وزول فرانسه از ۱ تا ۸ فبروری مصادف با ۱۲ تا ۱۹ دلو/بهمن برگزار خواهد شد. 

«لیلا حاتمی» زادهٔ ۹ میزان(مهر) ۱۳۵۱ بازیگر ایرانی است.

بانو حاتمی در خانواده‌ای هنرمند متولد شد. او فرزند «علی حاتمی»، کارگردان سرشناس سینمای ایران و «زری خوشکام»، هنرپیشه‌ی سینما است.

از افتخارات این بانوی هنرمند می‌توان به دو جایزهٔ جشنواره فیلم فجر و یک جایزهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فلم برلن اشاره کرد. او در سال ۱۳۹۱ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را دریافت کرد.

وی در سال ۱۳۷۷ با «علی مصفا»، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌ ایرانی ازدواج کرد.

حاتمی فعالیت هنری‌اش را در سنین کودکی و با بازی در فلم «کمال‌الملک» (1363) به کارگردانی پدرش آغاز کرد. وی بار دیگر در سال 1370 در فلمی از پدرش به نام «دلشدگان» به ایفای نقش پرداخت.

سال 1375 نخستین حضور حرفه‌ای او با بازی در فلم «لیلا» ساخته‌ی «داریوش مهرجویی» رقم خورد و برایش دیپلوم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین جشنواره‌ فیلم فجر را به ارمغان آورد.

این بازیگر با استعداد ایرانی با کسب جوایز بی‌شماری از جشنواره‌های داخلی و خارجی، موفق‌ترین بازیگر ایرانی از لحاظ تعداد جوایز به حساب می‌آید. دریافت خرس نقره‌ای بهترین گروه بازیگران زن به همراه«ساره بیات» و «سارینا فرهادی» از جشنواره‌ی فلم برلین برای فلم «جدایی نادر از سیمین» (1389)، تنها یکی از دستاوردهای این بانوی موفق سنمای ایران است.

لازم به ذکر است بانو حاتمی در سریال های «هزار دستان»، «کیف انگلیسی»، «پریدخت» که پیش تر از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده، ایفای نقش کرده است. وی تا کنون داوری جشنواره‌ فلم کوتاه دبی (۲۰۰۱)، داوری جشنواره‌ فلم کارلوواری (۲۰۰۶)، داوری جشنواره‌ فلم مراکش (۲۰۱۱)، داوری جشنواره‌ فلم دوویل (۲۰۱۱)، داوری جشنواره‌ فلم رم (۲۰۱۲)، داوری جشنواره‌ فلم کاستندورف (۲۰۱۲)، داوری جشنواره‌ فلم پرتقال طلایی ترکیه (۲۰۱۳) و داوری شصت و هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ فلم کن (۲۰۱۴) را در کارنامه خود دارد.

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر