نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3381
-
الف
+

«رضا بنفشه خواه»: تمام نقش هایم را دوست دارم

«رضا بنفشه خواه» با حضور در ویژه برنامه شب چله آی فیلم 2 از خاطرات عرصه بازیگری خود گفت.

به گزارش آی فیلم2، «رضا بنفشه خواه» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران، با حضور در ویژه برنامه شب چله(یلدا) شبکه آی فیلم2 از بهترین نقش های عرصه بازیگری خود گفت.

وی پس از خوانش غزلی زیبا از حافظ در این برنامه، گفت: کاش برادرم(زنده یاد محمود بنفشه خواه) زنده بود، وی 10 سال قبل به رحمت خدا رفت و ما که تقریبا دو سال اختلاف سنی داشتیم در همه روزهای تلخ و شیرین در کنار هم بودیم و دلم برایش همیشه تنگ می شود.

بازیگر سریال «روزگار قریب» در مورد بهترین نقش های خود در دنیای بازیگری عنوان کرد: بعد از اینکه برای یک نقش انتخاب می شوم، تمام فلمنامه را می خوانم تا نقش را بشناسم و اگر رضایت داشتم، نقش را ایفا کنم و به این شکل تقریبا همه نقش هایی که داشتم را دوست دارم.

وی در همین راستا ادامه داد: دو نقش را از بین همه بیشتر دوست دارم، یکی در سریال «ماجراهای آقای خیرخواه» که شخصیت مرکزی بودم و دیگری در سریال «محکمه عدالت» که بسیار دوست دارم.

«رضا بنفشه خواه» در پایان ضمن آرزوی نابودی ویروس کرونا، برای همه صلح، آرامش و سلامتی آرزو کرد.

«رضا بنفشه خواه» زاده ۱۴ دلو(بهمن) ۱۳۲۲ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی پدر «بیژن بنفشه‌خواه» و برادر «محمود بنفشه‌خواه» می‌باشد. او در سال ۱۳۴۲ پس از دریافت دیپلوم به «هنرکده آناهیتا» رفت و نخستین بازی تیاتر خود را در همان سال بازی کرد.

نخستین بازی تلویزیونی وی در فلم «مخمصه» در سال ۱۳۶۲ بود و نخستین کار سینمایی وی بازی در فلم «شب مکافات» در سال ۱۳۶۳ بود. وی پس از گذراندن دوره‌های بازیگری، مدتی آموزگار بازیگری و فن بیان و گویندگی نیز بود.

وی در سریال های «روزگار قریب»، «من یک مستاجرم»، «رانت‌خوار کوچک»، «پشت کنکوری‌ها»، «آژانس دوستی»، «روزگار جوانی»، «دانی و من»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «داستان یک شهر»، «مزد ترس»، «برگ‌ریزان»، «گالش‌های مادربزرگ» و «ماجراهای آقای خیرخواه» به نقش آفرینی پرداخته است.

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر