نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1672
-
الف
+

مسابقه داستان نویسی برای گرامی داشت یاد «محمد سرور رجایی» برگزار می شود

جشنواره داستان نویسی «یاد باغبان» در راستای گرامیداشت مرحوم «محمد سرور رجایی» نویسنده افغانستانی برگزار می‌شود.

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره داستان نویسی «یاد باغبان» در راستای گرامیداشت مرحوم «محمد سرور رجایی» نویسنده افغانستانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، برگزار می‌شود.

نوجوانان ایرانی و افغانستانی می‌توانند با توجه به شرایط اشترک و مقررات اعلام شده در فراخوان تا تاریخ ۳۰  دلو (بهمن‌) در این جشنواره شرکت کنند. 

این جشنواره ویژه نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال می باشد و علاقه‌مند می‌توانند با ارسال داستان کوتاه و داستانک در این مسابقه اشتراک کنند.

جشنواره داستان نویسی «یاد باغبان» با اهدافی همچون تحکیم و تقویت روابط فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان؛ شناخت استعدادهای نوظهور در زمینه داستان‌نویسی و حمایت از آن‌ها؛ حمایت از استعدادهای ادبی اعضای افغانستانی کتابخانه ‌ها با سه عنوان موضوع: سرزمین من؛ دوستان ایرانی من (ویژه نوجوانان اهل افغانستان) و دوستان افغانستانی من (ویژه نوجوانان ایرانی) برگزار خواهد شد.

جشنواره داستان‌نویسی «یاد باغبان» که از ۱۰ قوس (آذر) شده تا ۳۰ دلو (بهمن‌) ادامه دارد و اختتامیه و معرفی برگزیدگان همزمان با ۱۷ حوت (اسفند) سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ مرحوم محمدسرور رجایی متولد ۱۳۴۸ کابل بود، وی از سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرده و مدیریت «خانه ادبیات افغانستان» و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری را بر عهده داشت.

کتاب های «از دشت لیلی تا جزیره مجنون»، «ماموریت خدا»، «در آغوش قلب‌ها»، «گل‌های باغ کابل»، «در آغوش قلب‌ها»، «اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی» برخی از آثار منتشر شده سرور رجایی است.

انتشار مجله «باغ» ویژه کودکان افغانستانی نیز از دیگر فعالیت‌های او در این سال‌ها بود. 

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر