نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3392
-
الف
+

«داریوش ارجمند»: ۲۵ سال منتظر فرصت بودم تا وارد سینما شوم

«داریوش ارجمند» در یک مراسم از نحوه پذیرش نقش های مختلف در سریال ها و فلم ها گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «داریوش ارجمند»، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در یک مراسم از نحوه پذیرش نقش های مختلف در سریال ها و فلم ها گفت.

«داریوش ارجمند» در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت وی در خراسان جنوبی برگزار شده بود، اظهار کرد: کوشش کردم دین خود را به سرزمینم، دینم، وطنم، دوستان، خانواده و به خودم ادا کنم؛ با وجود همه نواقص، همین از دستم بر می آمده است و این که در نگاه و کلام شما بزرگ دیده می شوم، تنها از لطف شماست.

وی ادامه داد: سعی کردم همین گونه باشم و جزء بر اساس اعتقاداتم، کاری را قبول نکنم تا مدیون خودم نباشم. به اعتقاد من پاسخگوی خود بود حتی از پاسخگوی خدا بودن نیز برتر است، زیرا کسی که نتواند پاسخ خودش را بدهد نمی‌تواند پاسخ خداوند را هم بدهد.

ارجمند در بخش دیگری از سخنانش از آغاز کار هنرپیشگی خود به خبرنگار ایکنا گفت: در ابتدا در مشهد به کار تیاتر مصروف بودم و علاقه ای هم به ورود به سینما نداشتم، ۲۵ سال منتظر فرصتی بودم تا درست، سازنده و پایدار وارد سینما شوم. سرانجام در یکی از اجراهای تیاتر در تهران، ناصر تقوایی از من برای ایفای نقش در فلم «کوچک جنگلی» دعوت کرد اما با رفتن ایشان از آن فلم، من هم نماندم. بلافاصله بعد از آن برای کار در فلم «ناخدا خورشید» انتخاب شدم. بعد از آن نیز از من برای ایفای نقش مالک اشتر در سریال «امام علی (ع)» دعوت کردند.

وی با بیان اینکه همیشه عاشق این سرزمین و دفاع از اعتقاداتم بودم، ادامه داد: رفتن به دنبال پول بعد از بازی در فیلم ناخدا خورشید بسیار راحت بود، اما هر نقشی را انتخاب نکرد و در هر کار سینمایی که انجام دادم اعتقاداتم در میان بود.

بازیگر سریال «ستایش» در پایان بیان کرد: هنرپیشه با نقش‌هایی که بر می‌گزیند، جایگاه خود را در اجتماع تعیین می کند و به همین جهت سعی کردم جزء بر اساس اعتقاداتم، نقشی را قبول نکنم.

«داریوش ارجمند» بازیگر تیاتر،سینما و تلویزیون متولد 5 اسد(مرداد) 1323 تهران است.

وی دارای مدرک ماستری تیاتر و سینما از دانشگاه پاریس و کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی از دانشگاه مشهد ایران است.

«داریوش ارجمند» با بازی در فلم «ناخدا خورشید» ساخته «ناصر تقوایی» به سینما آمد و در سال 1365 خورشیدی با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فلم فجر ایران جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد.

وی در فلم های «کشتی آنجلیکا»، «جستجوگر»، «پرده آخر» توانا و قدرتمند ظاهر شد. در دهه هفتاد اما کم کار بود. بازی بسیار خوب او در سه فلم ماندگار «آدم برفی»، «اعتراض» و «سگ کشی» نشان از توانایی های او دارد.

این بازیگر ایرانی در دهه 80 با بازی در سریال «ستایش» به عنوان کرکتر «حشمت فردوس» به اوج شهرت خود رسید که هر 3 فصل این سریال با نقش آفرینی وی از شبکه آی فیلم2 به نشر رسید.

بیشتر بخوانید:

بازیگر سریال «ستایش»: بازیگر نباید خودش را در قالب یک نقش تکرار کند

بازگشت بازیگر سریال «ستایش» با یک سریال ماه رمضانی

کارگردان و بازیگر «ستایش» با «یاور» به تلویزیون می‌آیند

علت محبوبیت کرکتر «حشمت فردوس» از زبان «داریوش ارجمند»

سکانس برتر؛ لت و کوب شدن «صفایی» توسط «حشمت فردوس»

سکانسی از سریال «ستایش» به مناسبت سالروز تولد «داریوش ارجمند»

دانلود سریال «ستایش1»

دانلود سریال «ستایش2»

دانلود سریال «ستایش3» 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر