نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3221
-
الف
+

«مریم سعادت»: از بین ۲ هزار نفر در رشته تیاتر عروسکی قبول شدم

«مریم سعادت» با حضور در یک برنامه تلویزیونی از چگونگی ورود خود به عرصه بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مریم سعادت» بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور در یک برنامه تلویزیونی از چگونگی ورود خود به عرصه بازیگری گفت.

«مریم سعادت» در مورد ورودش به عرصه بازیگری به خبرنگاران جوان گفت: قبل از دیپلوم در رشته نقاشی هنرستان مصروف تحصیل بودم، زمان ما برای ورود به دانشگاه فقط چند رشته محدود دانشگاهی بود که در دانشگاه هنر‌های تزئینی در رشته مجسمه سازی رزرو شدم.

وی افزود: در دانشگاه هنر‌های دراماتیک هم روزی که برای امتحان طراحی صحنه رفتم، متوجه شدم کارت‌های امتحان را روز قبل داده اند.

بانو سعادت ادامه داد: بعد از خواهش از رئیس دانشگاه، گفتند فردا امتحان تیاتر عروسکی برگزار می‌شود؛ اگر در این امتحان قبول شدید بعد از ترم اول می‌توانید در رشته طراحی صحنه تحصیل کنید.

بازیگر سریال «قصه های تا به تا» گفت: از بین ۲ هزار نفر چهار نفر قبول شدند که من هم یکی از آن‌ها بودم؛ به این صورت وارد رشته نمایش عروسکی شدم و بعد از آن خانم «مرضیه برومند» به من این جرأت را داد که بازی کنم.

«مریم سعادت» زاده 24 سنبله (شهریور) 1337 خورشیدی، فارغ التحصیل لیسانس رشته تیاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد.

این بانوی هنرمند ایرانی کارش را در دنیای هنر از سال ۱۳۶۰ با عروسک گردانی شروع کرد و در سال 1366 با صداپیشگی نقش «نوک طلا» در سریال عروسکی «خونه مادربزرگه» حضور داشت.

وی سال 1367 هم عروسک گردان و صداپیشه مجموعه «عطر و گلاب بپاشید» بود.

بانو «سعادت» در سال 1369 اولین بار با نقش کوتاهی در سریال «آرایشگاه زیبا» به کارگردانی «مرضیه برومند» در کنار «پری امیر حمزه» و «مرتضی احمدی»  مقابل کمره رفت.

وی در سال 1373 وقتی 36 ساله بود با سریال «قصه های تا به تا» بین مردم محبوبیت زیادی کسب کرد؛ این بانوی هنرپیشه بعلاوه عروسک گردانی «زی زی گولو» ایفاگر نقش «اعظم جمالی» در این سریال بود.

وی همچنین در سریال‌هایی چون «خوش‌غیرت»، «کتابفروشی هدهد»، «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام»، «نقطه سر خط»، «مدرسه مادربزرگ‌ها» و «آرایشگاه زیبا» مقابل کمره «نیک‌نژاد» بازی کرده است.

از دیگر کارهای سینمای او می توان به اسب ، یک بوس کوچوکو،‌ دربه در ها، ماهی ها عاشق می شوند، تارزن و تارزان، ‌شهر زنان، کارآگاه ۲، زن ها فرشته اند ۲، گروه آلما، دشمن زن، پدر آن دیگری، میهمان ناخوانده  و سریال های  شرایط خاص، محکومین، پنچری، قطارچیان، قرعه، دردسرهای عظیم 2، باغ سرهنگ، آب‌پریا، آرزوهای،شیرین، باجناغ‌ها، خوش‌غیرت،  بانکی‌ها، کلبه سپید و تولدی دیگر اشاره کرد.

گفتنی است تا کنون سریال های «قصه ها تا به تا»، «خونه مادربزرگه»، «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام»، «دردسرهای عظیم»، «آرایشگاه زیبا»،«خوش‌غیرت»، «کتابفروشی هدهد»، «دردسرهای عظیم 2»، «خوش رکاب»، «تولدی دیگر»، «آب‌پریا»،«فروشگاه» و «خودرو تهران 11»  با هنرنمایی «مریم سعادت» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

«مریم سعادت» : شهرتم را از «زی زی گولو» دارم

با «مریم سعادت» بازیگر سریال «نقطه سر خط» بیشتر آشنا شوید

 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر