نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3825
-
الف
+

ماندگاری سریال «مدار صفر درجه» از زبان «ایرج راد»

«ایرج راد» در یک مصاحبه از بازی در سریال «مدار صفر درجه» گفت.

به گزارش آی فیلم2، «ایرج راد»، بازیگر کهنه کار تیاتر، سینما و تلویزیون ایران، در یک مصاحبه از بازی در سریال «مدار صفر درجه» گفت.

وی در مورد پذیرفتن نقش «جهانگیر همایون‌پناه» در سریال «مدار صفر درجه» به خبرنگار خراسان گفت: احساس کردم سریال سناریوی خوب و منسجمی دارد و کاراکترهایش به خوبی شخصیت‌پردازی شده‌اند. کارگردان را هم از قبل می‌شناختم و به کارش اعتماد و اطمینان داشتم. دیدم نقش هم نقشی نیست که فقط سیاه یا فقط سفید باشد. یک نقش خاکستری است که آن چه انجام می‌دهد زمینه‌های مختلفی دارد، بنابراین قبول کردم.

بازیگر سریال «در قلب من» ادامه داد: برایم تجربه جالبی بود. من کارهای مختلفی بازی کردم، اگر منطقی پشت نقش وجود داشته باشد، منفی یا مثبت بودن آن خیلی مسئله نیست. مهم این است که نقش قابل قبول و تماشاگر هم پذیرای آن باشد و گرنه اگر یک نقش سیاه و بد یا سفید و خوب باشد، ولی منطق خودش را نداشته باشد، طبیعتا نمی‌تواند تاثیر واقعی خودش را روی تماشاگر بگذارد.

وی در مورد همکاری با «حسن فتحی» اظهار داشت: بسیار خوب بود، آقای فتحی کاملا به کارش مسلط است. کل گروه همه خوب بودند، هم هنرمندان خارجی و هم هنرمندان ایرانی، همه جایگاه ویژه‌ای داشتند. آقای فتحی روی دیالوگ‌ها بسیار تاکید داشت و اصرار می کرد که دیالوگ‌ها تمام و کمال گفته شود و حتی یک «واو» جا نیافتد.

«ایرج راد» در پیوند با علت محبوبیت و تکراری نشدن «مدار صفر درجه» عنوان کرد: آن زمان که این کار ساخته شد، همه چیزش حساب شده و دقیق بود. چه سناریویی که نوشته شده بود، چه شخصیت پردازی‌ها، دیالوگ‌ها، فضاها و بازیگران ایرانی و خارجی که برای کار انتخاب شده بودند، همه با دقت و وسواس کامل صورت گرفته بود.

وی افزود: به همین دلیل همه بخش‌های کار یعنی فضاسازی، فلم برداری، نورپردازی، گریم، طراحی صحنه و لباس به خوبی انجام شده بود. همه با یکدیگر در کل کار هماهنگی داشتند. این‌ها همه دست به دست هم داد که کار در مجموع موفق باشد و بتواند با تماشاگر ارتباط برقرار کند.

«ایرج راد» در پایان ضمن اشاره به نقش «ناصرالدین شاه» در سریال «امیرکبیر» گفت: هر نقشی با حال‌وهوای خودش کارهایی را می‌طلبد که سعی می‌کنم با تمام وجود همه آن چه را که برای ارائه آن لازم است، انجام داده باشم. همه نقش‌ها در جایگاه خاص خودشان جذاب هستند.

«ایرج راد» زاده‌ 7 ثور(اردیبهشت) 1324 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون ال ایران است.

ایرج راد، با نام اصلی اکبر ایرج حسنی ‌راد، دارای مدرک لیسانس در رشته‌ نمایش از دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران، ماستری کارگردانی تیاتر از دانشگاه کاردیف انگلستان و دارای عنوان درجه‌ یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان ایران است.

وی فعالیت هنری‌اش را از سال 1338 با تیاتر و اجرای نمایش‌هایی برای کودکان آغاز کرد و علاوه بر بازیگری و کارگردانی، در زمینه‌ تدریس و داوری جشنواره‌های مختلفی چون جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و جشنواره‌ فلم فجر سابقه‌ فعالیت دارد.

این هنرمند در فلم هایی چون «جعفرخان از فرنگ برگشته» (1366)، «طوبی» (1367)، «شور عشق» (1379)، «شمعی در باد» (1382) و «جای او دیگر خالی نیست» (1384) و سریال های «امیرکبیر» (1364-1363)، «در پناه تو» (1374)، «مزرعه‌ کوچک» (1383)، «گارد ساحلی» (1384)، «مدار صفر درجه» (1386)، «فاکتور هشت» (1387)، «سال‌های مشروطه» (1388) و «دختران حوا» (1391) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

راد همچنین بازیگری و کارگردانی نمایش‌هایی نظیر «تجاوزگران»، «دکتر کنوک»، «مهاجران»، «ماهان کوشیار» و «دیو پتری» را به عهده داشته است.

دانلود سریال «مدار صفر درجه»

دانلود سریال «در قلب من»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر