نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3357
-
الف
+

کارگردان ایرانی: ساخت فلم «ارغوان» ادای دینی به مردم افغانستان بود

«محمد پهلوان» کارگردان فلم «ارغوان» که با موضوع بمب گذاری کابل ساخته شده در یک مصاحبه از روند ساخته شدن فلمش گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «محمد پهلوان» کارگردان فلم کوتاه «ارغوان» که امسال در بخش داستانی جشنواره بین المللی فلم کوتاه تهران حضور دارد درباره اثر خود توضیحاتی را ارائه داد.

پهلوان فلمساز ایرانی در یک مصاحبه گفته است: داستان فلم «ارغوان» روایتگر دوستی میان دو دختر است که یکی از آنها ایرانی و دیگری افغانستانی است. دختر افغانستانی همراه با خانواده‌اش به شهر زادگاه خود برمی‌گردد و دختر ایرانی دیگر اثری از او پیدا نمی‌کند تا ناگهان به صورت اتفاقی متوجه بمب‌گذاری مکتب سیدالشهداء(ع) کابل می‌شود و می‌فهمد که دوستش را از دست داده است.

وی بیان کرد: متاسفانه همه ما شاهد ماجرایی بودیم که بر افغانستان گذشت و من خواستم با پرداختن به این موضوع روز، ادای دینی به عزیزانی که در کشور همسایه ما جان خویش را از دست داده‌اند، کرده باشم.

پهلوان درباره نامگذاری این فلم کوتاه 9 دقیقه ای توضیح داد: ارغوان، نام همین دختر افغانستانی است که موضوع فلم نیز حول او است؛ در ابتدای اثر نیز یک موسیقی شنیده می‌شود که در شعر آن سخن از ارغوانی به میان می‌آید که از خاک خویش جدا افتاده است. این دلایل من را بر آن داشت تا نام «ارغوان» را برای این اثر داستانی کوتاه برگزینم.

منبع: خبرگزاری موج

م ا 

نظر شما
ارسال نظر