نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2467
-
الف
+

واکنش وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به درگذشت «سرور رجایی»

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، درگذشت «محمد سرور رجایی» شاعر و نویسنده نام آشنای افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش آی فیلم 2، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان؛ با صدور پیامی درگذشت «محمد سرور رجایی»، شاعر و نویسنده نام آشنای افغانستان را به خانواده و جامعه ادبیات افغانستان تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان بدین شرح است:«با اندوه فراوان آگهی دریافت نمودیم که محمد سرور رجایی شاعر و نویسنده و یک تن از فعالان عرصه ادبیات چشم از جهان بست. «ما از خداییم و به سوی او بر می گردیم.»

رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ ضمن ابراز تسلیت  به این مناسبت، ژرف ترین تأثرات خود را به خانواده روانشاد رجایی و جامعه ادبیات افغانستان تقدیم می نماید و خود را در این رخداد اندوهبار شریک می داند.»

زنده یاد «محمد سرور رجایی» در سال ۱۳۴۸ در کابل چشم به جهان گشود. در سال ۱۳۷۳ به جمهوری اسلامی ایران مهاجر گردید و در آن کشور به کارهای ادبی پرداخت.

رجایی، یک تن از کارگزاران فعال «خانه ادبیات افغانستان» در تهران بوده است که در هنگام مدیریت خود در این نهاد، برای سر و سامان بخشیدن فعالیت های شاعران و نویسندگان مهاجر در کشور ایران نقش چشمگیر داشته است.

این هنرمند فقید سال های زیادی مدیریت بخش شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری را نیز بر دوش داشت و در آن نهاد نیز با سخت کوشی به کار پرداخت.

از رجایی اثر های زیرین را می توان نام برد: «در آغوش قلب ها»، «ماموریت خدا»، «گرگ های مهربان کوه تخت»، «سفید تر از آفتاب»و اشعار و نبشته های فراوان دیگر.

«محمد سرور رجایی» سرانجام به تاریخ پنجشنبه هفتم اسد(مرداد) ۱۴۰۰ بر اثر بیماری کرونا چشم از جهان بست.

در پیوند با این خبر بخوانید:

استاد «محمد سرور رجایی» در قطعه 29 شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد

مجله کودک و نوجوان «باغ» با مدیریت زنده یاد «محمد سرور رجایی»

محمد سرور رجایی ؛ شاعر برجسته افغانستانی در ایران درگذشت

مرحوم «سرور رجایی»: هنوز راه زیادی مانده است تا مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان را بشناسیم

محمد سرور رجایی ؛ شاعر برجسته افغانستانی در ایران درگذشت

بغض «سروش صحت» برای شهدای دانشگاه کابل

م ا 

نظر شما
ارسال نظر