نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2266
-
الف
+

خاطرات «مهران غفوریان» از سریال پربیننده «زیرآسمان شهر»

«مهران غفوریان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از خاطراتش در روند تولید سریال «زیر آسمان شهر» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مهران غفوریان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان فارسی زبان بازی وی را در نقش«بهروز خالی بند» در سریال طنز «زیر آسمان شهر» تماشا کردند در یک گفت و گو از خاطراتش در این سریال سخن گفت.

سریال «زیر آسمان شهر» اوایل دهه ۸۰ به کارگردانی «مهران غفوریان» و نویسندگی هنرمندانی چون «رضا عطاران» و «سروش صحت» ساخته شد.

مهران غفوریان خالق «زیر آسمان شهر» پس از گذشت دو دهه از تولید این مجموعه به روند تولید این سریال اشاره کرد و گفت: اولین مجموعه تلویزیونی هر شبی، «زیر آسمان شهر» بود. پیش از آن، شبکه‌ های تلویزیون ایران برنامه‌های آیتمی نشر می‌کردند، ولی اولین مجموعه «زیر آسمان شهر» بود که شخصیت‌ها ثابت با قصه‌های متفاوت بودند.

وی افزود: من با آقای «رضا عطاران» و دوست عزیزم «نادر کاشنی» و «امیرحسین طالبی» تصمیم گرفتیم یک کار خوب بسازیم به رضا عطاران گفتم، رضا انتظار این را دارم که مردم کاری فوق العاده را تماشا کنند؛ عطاران به شدت خلاق بود و هنوز هم هست.

کارگردان سریال «زیر آسمان شهر» درباره شخصیت و گریم «خشایار» با بازی «حمید لولایی» عنوان کرد: «بابک اسکندری» اولین روزی که آقای «لولایی» را برای نقش خشایار طراحی کرد، وسط سرش را تراشید؛ آقای لولایی خیلی ناراحت شد و گفت مهران من با این ظاهر چگونه زندگی کنم و بابک اصرار داشت همین خوب است و واقعا هم خوب شد.

بازیگر سریال زیر آسمان شهر با اشاره به هنرنمایی «یوسف تیموری» در این سریال اظهار کرد:  آقای «تیموری» در نقش «فولاد» خیلی از خشایار کتک می‌خورد و واقعی هم کتک می‌خورد و صبرش زیاد بود. هی می‌گفتم کاش کات نشود که یوسف تیموری دوباره چک نخورد ولی «حمید لولایی» عاشق وی بود و مدام بعد از ضبط بغلش می‌کرد و بعضی از تکیه کلام‌های خشایار مثل (نه … غلام) را من از خود آقای لولایی ایده می‌گرفتم.

وی درباره اینکه چرا شخصیتش در «زیر آسمان شهر» به «بهروز خالی بند» معروف بود و فامیلش «پیرپکاجکی» بود، گفت: شخصیتی که «رضا عطاران» طراحی کرد خالی بند بود. «فرشید پیرپکاجکی» یکی از دوستان من در دوران تحصیل بود که پدرکانش «پیر پکاجک» بوده است که مکانی در «تبریز» است.

مهران غفوریان، بازیگر، کارگردان و فلمنامه‌نویس تلویزیون و سینمای ایران سال 1353 خورشیدی در تهران متولد شد.او بازیگری را از سال 1373 خورشیدی با سریال کمیدی «جنگ 39» به کارگردانی «داریوش کاردان» آغاز کرد.

«ما همه با هم هستیم»، «خالتور»، «50 کیلو آلبالو»، «مجرد 40 ساله»، «پیتزا مخلوط»، «حلقه های ازدواج»، «شیر و عسل»، «زن بدلی»، «انتخاب» و «شارلاتان» از جمله فلم هایی است که آقای مهران غفوریان در آن ها نقش بازی کرده است.

او همچنان در سریال های «پنچری»، «همسایه ها»، «درحاشیه»، «شوخی کردم»، «زن بابا»، «قرارگاه مسکونی» و «زیر آسمان شهر»، «فروشگاه»،«زوج یا فرد» و «راه در رو»  ایفای نقش کرده است.

گفتنی است فصل های اول تا سوم سریال «زیر آسمان شهر» با هنرنمایی «مهران غفوریان» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

سریال «زیر آسمان شهر»

سریال «زیر آسمان شهر2»

سریال «زیر آسمان شهر3»

مهران غفوریان از ساخت «زیر آسمان شهر4» سخن گفت

«مهران غفوریان» از خاطرات جالب و شنیدنی دوران طفولیتش گفت+ویدیو

وقتی بازیگران ایرانی هندی می شوند

نقش متفاوت «مهران غفوریان» در یک فلم سینمایی

م ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین