نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2517
-
الف
+

ناگفته های «محمدرضا چراغعلی» از تجربه داوری اش در مسابقه «نواهنگ» آی فیلم 2

«محمدرضا چراغعلی» موسيقی‌دان برجسته ایرانی در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2، در خصوص همکاری اش با آوازخوان های جوان افغانستان صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «محمدرضا چراغعلی» موسيقی‌دان، آهنگساز و تنظيم‌كننده موسيقی سينما و تلويزيون ایران در حاشیه اختتامیه مسابقه «نواهنگ» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم 2، در خصوص این مسابقه استعدادیابی توضیح داد.

این هنرمند ایرانی در پیوند با  چالش ها و تجربه داوری اش در این مسابقه گفت: ایران و افغانستان اشتراکات زیادی از لحاظ فرهنگی و زبانی دارند؛ من در زمینه موسیقی افغانستان مطالعاتی داشتم و آهنگ های افغانستانی به خصوص آهنگ های زنده یاد «احمد ظاهر» را شنیده بودم از این رو می توانستیم سطح اشتراک کنندگان را مقایسه کنیم و  از سوی دیگر علم موسیقی پارامتر های دقیقی مثل کوک، ریتم و اکت آوازخوان ها بالای سن دارد که در همه جای دنیا یکسان است ،البته داوری در این مسابقه کمی سخت تر از داوری آوازخوان های ایرانی بود.

وی در خصوص کشف و معرفی استعداد های نوظهور موسیقی افغانستان اظهار کرد: ابتدا که این مسابقه شروع شد با توجه به اینکه آوازخوان های افغانستانی، با محدودیت‌هایی همچون کمبود امکانات مواجه اند و تعدادشان هم در ایران محدود است، تصورم بر این بود که سطح کیفی چندان بالایی را نخواهیم دید؛ اما به لحاظ کمی و کیفی اتفاق خوبی افتاد و استقبال بالایی از این مسابقه شد که خیلی بیشتر از تصور ما بود 

آقای چراغعلی در خاتمه در خصوص تولید آهنگ های مشترک بین آوازخوان های ایران و افغانستان بیان کرد: در تلاش هستیم با همکاری 2 تن از آوازخوان های اشتراک کننده در مسابقه «نواهنگ» یک کمپنی فرهنگی و هنری تولید کنیم و امیدوارم که این هنرمندان آینده درخشانی داشته باشند.

«محمدرضا چراغعلی»، زاده‌ ٢٩ حمل(فروردين) ١٣٥١، موسيقی‌دان، آهنگساز، و تنظيم‌كننده موسيقی سينما و تلويزيون ایران است.⠀

از مهم‌ترين آثار چراغعلی می‌توان به آلبوم «صياد» با اجرای «عليرضا افتخاری» ،آلبوم «حامی» با اجرای «حميد حامی» به عنوان آهنگساز و تنظيم كننده، آلبوم «عشق است» و همچنین آهنگسازی در فلم های «آبی مثل دریا»، «بزرگ خیلی بزرگ» و «بوی بهشت» اشاره كرد.

«نواهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای خوانندگان جوان و مستعد افغانستانی مقیم ایران، برگزار شد.

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر