نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3710
-
الف
+

مصاحبه اختصاصی آی فیلم 2 با بازیگر «سگ ها دیشب نخوابیدند» نماینده افغانستان در جشنواره فلم فجر

«عاطفه امینی» بازیگر اهل افغانستان در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 در پیوند با فلم درحال اکران «دیشب سگ ها نخوابیدند» صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2، فلم سینمایی «سگ‌ها دیشب نخوابیدند»محصول مشترک سینمای افغانستان و ایران، دومین ساخته «رامین رسولی» به تهیه کنندگی «سیاوش حقیقی» در بخش رقابتی «جلوه‌گاه شرق» سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فلم فجر ایران حضور دارد.

فلم «سگ ها دیشب نخوابیدند» به موضوع مقاومت مردم افغانستان در برابر سختی های جنگ اشاره داردو به غیر از عوامل پشت صحنه تمامی بازیگران این فلم افغانستانی هستند.

در خلاصه داستان آمده است:«زندگی مردم روستایی دور افتاده و فراموش شده در افغانستان که در تصرف طالبان است با ورود یک سرباز امریکایی که بالگردش در نزدیکی آن روستا سقوط کرده و توسط دختری روستایی به آنجا آورده می شود، دچار تغییر می شود و ...»

«عاطفه امینی»، «فهیم ابراهیمی»، «امیرحسین صادقی»، «فاطمه خدادادی»، «قاسم علیزاده»، «صغری بیات»، «اردلان برسی»، «یارمحمد نصیر محمدی»، «پارسا حسینی» و «امین میری» بازیگران این فلم سینمایی هستند.

این فلم پیش از این در بخش مسابقه بین‌الملل پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم هند با عنوان «گوآ» حضور داشته و هم اکنون در بخش «جلوه‌گاه شرق» سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فلم فجر اشتراک نموده، به همین مناسبت خبرنگار شبکه آی فیلم2 گفت و گوی صمیمانه ای با «عاطفه امینی» کرکتر مرکزی این فلم داشته که در ادامه می خوانید:

آی فیلم2: از نحوه انتخاب شدن برای نقش آفرینی در فلم «سگ ها دیشب نخوابیدند» بگویید:

عاطفه امینی: بازیگری را از سال 1389 در قم و از ورکشاپ های بازیگری آغاز نموده ام در ابتدا با مخالفت خانواده روبرو شدم اما به طور آهسته در کورس های مختلف اشتراک کردم و بعد از اینکه به تهران آمدم به طور جدی وارد این عرصه شدم.

در چندین اجرای تیاتر حضور داشتم که در بین همین اجراها به «رامین رسولی» معرفی شدم تا در فلم «دیشب سگ ها نخوابیدند» ایفای نقش کنم.

برای آقای رسولی صحبت کردن به لهجه دری بسیار مهم بود و به دنبال بازیگری بودند که بتواند این کار را به خوبی انجام دهد و من که به تازگی سفری به افغانستان داشتم توانستم برای این نقش انتخاب شوم.

تجربه ایفای نقش یک معلم برای من بسیار عمیق بود، روزها و شب ها با این نقش زندگی کردم و اینکه تجربه معلم بودن برای اطفال افغانستانی را داشتم و این امر کمک کرد تا بیشتر با این نقش ارتباط برقرار کنم.

در این راه حتی به دوستانم گفته بودم تا کتاب هایی که در مکتب ها تدریس می شوند را ارسال کنند تا ضمن مطالعه، گویش و لهجه را هم به درستی ادا کنم چرا که در فلم ها و سریال های اخیر شاهد بودم که لهجه مردم افغانستان به درستی معرفی نمی شد.

آی فیلم2: از سختی های نقش تان در این فلم بگویید:

عاطفه امینی: فلمبرداری دیشب سگ ها نخوابیدند در ایران و بخش های مرزی ایران و افغانستان انجام شد، به دلیل شرایط محیطی نقش بسیار سختی بود، چرا که دمای هوا در تابستان آزار دهنده بود و لباسی که برای این نقش داشتم سختی آن را دو چندان کرده بود.

آی فیلم2: نظرتان در مورد هنرمندان مهاجری که وارد عرصه بازیگری شدند چیست و آن ها با چه چالش هایی روبرو هستند؟

عاطفه امینی: بازیگری در مهاجرت بسیار پیچیده است اما در کل این موضوع پیچیده می باشد، به خصوص ایفای نقش یک افغانستانی در یک فلم و سریال ایرانی که گاهی با کم لطفی عوامل روبرو می شود و این نقش به جای اینکه به یک افغانستانی واگذار شود، بازیگرانی آن را ایفا می کنند که نه با لهجه و گویش و نه با سختی های که یک مهاجر با آن روبرو است، آشنا هستند و این امر باعث شده تا گویش مردم افغانستان به خوبی معرفی نشود.

آی فیلم2: تجربه همکاری با «رامین رسولی» چگونه بود؟

عاطفه امینی: همکاری با «رامین رسولی» یک تجربه شیرین بود؛ به این دلیل که ایشان بسیار صبور بود و به من اعتماد کردند، امیدوارم این فلم با اتفاق های خوبی روبرو شود.

مصاحبه کننده: نادیا پروانی

ع ا

نظر شما
ارسال نظر