نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2567
-
الف
+

«صفا آقاجانی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: نشر سریال های پرمخاطب ایرانی برای فارسی زبانان یک اتفاق خوب است

«صفا آقاجانی» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از ایفای نقش در سریال «همه چیز آنجاست» گفت.

«صفا آقاجانی» بازیگر کهنه کار ایرانی که بینندگان  آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی وی در سریال درحال نشر «همه چیز آنجاست» می باشند، دانش آموخته رشته ادبیات فارسی می‌باشد و نخستین کار تصویری خود را با فلم سینمایی «تمام وسوسه‌های زمین» به کارگردانی «حمید سمندریان» در کنار بازیگرانی چون «هما روستا» و «رضا کیانیان» آغاز نمود.

نخستین حضور بانو آقاجانی در تلویزیون به سال 1363 و ایفای نقش در سریال «ایینه» به کارگردانی «غلامحسین لطفی» بازمی گردد.در هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی، یکی از مسائل اجتماعی - خانوادگی به تصویر کشیده می‌شد. داستان هر بخش مستقل بود و مضامینی نظیر خشو و خسر، همسایگی، روابط مالک و مستأجر، خرافه‌گرایی، بهانه‌جویی، توقع بی‌جا، دهان‌بینی و بی‌مسئولیتی و غیره، محور اصلی آن‌ها بود.

«آقای همه فن حریف»، «خیالاتی»، «باغ گیلاس»، «ویروس 2000»، «امواج جادویی»، «طلسم شدگان»، «اگه بابام زنده بود»، «پیله های پرواز»، «سایه تنهایی»، «پس از سال ها»، «تا ثریا» و «سی امین روز» ازجمله سریال هایی است که وی از سال 1364 تا 1390 در آن ها حضور داشته است.

بانو صفا آقاجانی در سال 1391 با ایفای نقش در سریال پربیننده «زمانه» بیش از پیش شناخته شد. او در «زمانه» نقش مادر «ارغوان» را بازی کرده بود، مادری که در شرایط مالی سخت اولادهایش را بزرگ کرده و آنها را به سر و سامان رسانده است اما با اتفاقات تلخی که برای دخترش به وقوع می پیوندد زندگی اش دستخوش تغییراتی میشود و...

«ستایش»، «قهر و آشتی»، «دردسرهای عظیم»، «پرستاران»، «روزهای بی قراری» و «ترور خاموش» از دیگر آثار تلویزیونی پربیننده کارنامه هنری این بانوی بازیگر می باشد.

«ملکاوان» آخرین اثر تلویزیونی بانو آقاجانی می باشد که تولید شبکه آی فیلم است.

به بهانه نشر سریال «همه چیز آنجاست» از آی فیلم2، گپ و گفتی با «صفا آقاجانی» داشتیم که در ادامه می خوانید:

آی فیلم2: شما در سریال درحال نشر «همه چیز آنجاست» بار دیگر نقش یک مادر مهربان(مادربزرگ مهربان) را بر عهده داشتید، خودتان بیشتر علاقه دارید نقش مادر را ایفا کنید یا فلم نامه هایی که به شما پیشنهاد می شود این گونه است؟ 

صفا آقاجانی: شما سوال را زیبا مطرح کردید اما اینطور نیست، اگر شما یک نقش را به خوبی ایفا کنید، برای شخصیت های بعدی در واقع همان نقش را برای شما تدارک می بینند و هنگامی که یک فلمنامه به نگارش در می آید، کارگردان یا تیم سازنده ریسک نمی کند که یک بازیگر چه توانایی های دارد و با توجه به نقش های قبل، انتخاب بازیگر را انجام می دهد.

آی فیلم2: سریال «همه چیز آنجاست» از یک سو به موضوع کینه چندساله دو خانواده و مشکلاتی که گریبانگیر اولادهای آن ها شده می پردازد و از سوی دیگر رابطه دو شخصیت «اسماعیل» و «سمانه» را به تصویر می کشد که در آستانه ازدواج هستند اما مشکلاتی که اسماعیل دارد باعث می شود که این موضوع با تاخیر مواجه شود. به نظر شما پرداختن به موضوعاتی از این قبیل تا چه حد می تواند خانواده ها و به خصوص قشر جوان را هشیار کند؟

صفا آقاجانی: در زمانی که این سریال ساخته و نشر شد، نیاز جامعه بوده که فلمنامه به این شکل به نگارش در آید تا فرهنگ سازی شود و امیدوارم نکات آموزنده این سریال به خوبی مورد استفاده مخاطبان قرار گرفته باشد.

آی فیلم2: شما در یک مصاحبه از نقش تان در سریال «ستایش» یکی از سریال های پربیننده ما ابراز پشیمانی کردید، چه چیزی باعث این ابراز پشیمانی شد؟

صفا آقاجانی: در قسمت های پایانی سریال «ستایش2» قرار بود نقش آفرینی من آغاز شود و دلیل اینکه این نقش را پذیرفتم این بود که در فصل دوم کمتر حضور داشته باشم و در فصل سوم شخصیت من بازپروری شده و به یکی از شخصیت های مرکزی مبدل شود اما با توجه به مشکلاتی که پیش آمد به طور کلی این نقش حذف شد و به یک نقش کوتاه تبدیل شد. با نقش کوتاه مشکلی ندارم اما یک بازیگر که سابقه طولانی در بازیگری دارد برای هر نقشی خود را فدا نمی کند.

آی فیلم2: در حال حاضر مصروف چه کاری هستید؟

صفا آقاجانی: سریال «مستوران» به کارگردانی «سید جمال سید حاتمی» که در حال تولید است و زمان نشر آن مشخص نیست.

آی فیلم2: نظر شما راجع به شبکه آی فیلم ۲ ویژه فارسی زبان های سراسر دنیا چیست؟

صفا آقاجانی: اینکه سریال های پرمخاطب ایرانی برای فارسی زبانان نشر می شود یک اتفاق خوب است و امیدوارم روند نشر این سریال ها ادامه داشته باشد.

آی فیلم2: بهترین خاطره ای که از سریال «همه چیز آنجاست» می توانید بازگو کنید.

صفا آقاجانی: بهترین خاطره ای که از سریال «همه چیز آنجاست» دارم و اینکه قطعا فراموش نخواهم کرد، همکاری با زنده یاد «جمشید مشایخی» که نام ایشان همیشه در سینما و تلویزیون ایران جاودانه است.

مصاحبه کننده: عبدالله اصغرنژاد

نظر شما
ارسال نظر