نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1826
-
الف
+

تمهیدات تاجیکستان برای جذب گردشگران خارجی در وضعیت کرونایی

در سال 2020 بیش از 330 هزار از اتباع تاجیکستان به عنوان گردشگر به ازبکستان سفر کرده اند.

به گزارش آی فیلم2، ویروس کرونا موجب خسارت حداقل ۱،۲ تریلیون دالری در صنعت گردشگری دنیا شد. مرکز توسعه و تجارت سازمان بین‌الملل هشدار می‌دهد که این خسارت می‌تواند حتی به ۲،۲ تریلیون دالر هم برسد.

گردشگری ستون فقرات اقتصاد کشور‌های بسیاری است و این رکود گردشگری می‌تواند پیامد‌های شدید اقتصادی برای این کشور‌ها داشته باشد.

ازبکستان یکی از کشورهایی است که در سال 2020 ورود گردشگران خارجی به دلیل گسترش ویروس کرونا در مقایسه با سال 2019 نزدیک به 78 درصد کاهش یافته است.

گفته می شود که بین کشورهای همسایه از همه بیشتر قرقیزها به تعداد 508 هزار نفر به عنوان گردشگر در سال 2020 وارد ازبکستان شده اند.

در مقام دومی قزاق ها قرار دارند که 421 هزار نفر به ازبکستان در سال 2020 سفر کرده اند.

اتباع تاجیکستان نیز با 330 هزار نفر در ردیف سوم قرار گرفته اند.

اما در سال 2020 و عمدتا تا زمان آغاز گسترش کووید 19 و بسته شدن مرزها 410 هزار خارجی به تاجیکستان به عنوان گردشگر سفر کرده اند که در مقایسه با سال 2019 کاهش 909 هزار نفری را نشان می دهد.

به نقل از رادیو تاجیکی صدای خراسان، اکثر این گردشگران اتباع ازبکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، افغانستان، ترکیه، چین، ایران و آمریکا بوده اند.

ازبکستان به گردشگران خارجی این اطمینان را داده است اگر در این کشور به بیماری کوید۱۹ مبتلا شوند، ۳۰۰۰ دالر برای تداوی به آن‌ها می‌پردازد. این هزینه صرف مراقبت‌های صحی از بیمار و کمک به بازگشت مسافر به کشور خود می‌شود.

همچنین این کشور اقدامات سخت‌گیرانه‌ای به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته است که تمام شاغلان صنعت گردشگری و همچنین مسافران باید به آن اهمیت دهند.

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین