نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2771
-
الف
+

«مهوش صبرکن»: خانواده ام را فدای حرفه ام نکردم/احترام به کلان ترها فراموش شده است

بازیگر سریال «پس از باران» از عدم توجه به بنیان خانواده در آثار تلویزیونی و سینمایی انتقاد کرد.

به گزارش آی فیلم 2،«مهوش صبرکن» بازیگر سریال «پس از باران» طی یک مصاحبه از عدم توجه به موضوع «خانواده» در فلم و سریال های ایرانی انتقاد کرد.

این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران  با اشاره به فراموش شدن احترام به بزرگترها به واسطه ضعف در سریال‌ها و فلم‌های سینمایی‌ خاطرنشان کرد: وقتی سریالی مثل «خاطرات مرد ناتمام» نگاه کنیم می‌بینیم چقدر زمانی سر دسترخوان کنار هم جمع می شدند و احترام به کلانترها و صیانت از فامیل اهمیت داشت.

وی عنوان کرد: امروز خودنمایی و زندگی لوکس بیش از همه‌چیز مهم‌ می باشد، باید روی میز بنشینم و روی زمین دسترخوان پهن کردند انگار نوعی عقب‌ماندگی محسوب می‌شود. چقدر آن سریال‌ها و فلم‌ها که به خانواده و اصالت‌هایش می‌پرداخت هنوز هم تازگی دارند.

فلم - ماجراى خواستگارى و ازدواج «محمود پاک نيت» و «مهوش صبركن»

«مهوش صبرکن» از «پس از باران» تا «یوسف پیامبر»+تصاویر

بازیگر «یوسف پیامبر» با اشاره به زندگی 40 ساله اش همراه با «محمود پاک‌نیت» گفت: در یک کلام می‌توانم بگویم؛ «گذشت» وگرنه زندگی ما با زندگی دیگر هنرمندان فرقی ندارد و فرقی هم نداشته است. باید برای دوام و قوام زندگی‌ها در فامیل بیاموزیم که از همدیگر بگذریم تا زندگی شکل بگیرد. حتی زمانی‌که نقش‌های خوبی پیشنهاد می‌شد اما اولویت با خانواده‌ام بود. به همین خاطر نمی‌توانستم به خاطر فرزندان و همسرم، برخی از کارها را نمی‌پذیرفتم.

صبرکن

وی افزود: وقتی ۲۶ سال پیش از شیراز به تهران آمدیم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردیم و دوری از پدر و اجاره‌نشینی و بیگانه بودن با فضای زندگی جدید، بر مشکلاتمان افزوده بود، حتی از اداره تیاتر به من زنگ می‌زدند که اگر فعالیتم را مستمر نکنم بایکوت و فراموش می‌شوم اما چون اولویت خانواده بود هیچ‌چیزی برایم اهمیت نداشت. اگر می‌خواستم به تمایلات خودم تن دربدهم امروز شاید این خانواده گرم و صمیمی را کنار هم نداشتیم.

بازیگر سریال «پشت کوه های بلند» با اشاره به اینکه از زمانی که فروش و تجارت در سریال و فلم از همه‌چیز اولویت بیشتری پیدا کرد این اتفاقات افتاد، تأکید کرد: متأسفانه از جایی گفتند باید این فلم بفروشد و این سریال حتما دیده شود؛ با این نگاه کارها جلوی کمره می‌رفتند آن موقع عبور از خط قرمزها و فراموش شدن خانواده به چشم آمد. دیگر از کنار هم بودن و صمیمیت خانواده در کارهایمان خبری نشد. آن نگاه سنتی پدرانه و مادرانه و احترام به همدیگر جایی در کارهایمان نداشتند.

خاطره تلخ ارباب در سریال «پس از باران»

«مهوش صبرکن»: با پول، واسطه و چهره خوب نمی توان در دنیای بازیگری ماندگار شد

می‌خواهیم ذائقه جوانان را به سمت سریال‌های دست چندم و سوژه‌های ترکیه‌ای ببریم؛ نمی‌دانم چه هدفی پشت آن است؟! ما داریم از آن نظام مادرکلان و پدر کلان و اصالت‌ها و سنت‌ها فاصله می‌گیریم. مثلا می‌گوییم در زمانه تکنالوژِی و رسانه‌های نوین قرار داریم اما بسیاری از سریال‌های برخی از کشورها را می‌بینیم که به عنعنات و رسومشان پایبند هستند از طرف دیگر به روز بودن‌شان را هم حفظ می‌کنند. اما امروز با این نوع نگاه صرفا تجاری، آرام آرام ذائقه جوانان را به سمت و سویی می‌بریم که دیگر احترام به بزرگتر و تشکیل و صیانت از خانواده جایگاهی ندارند.

«مهوش صبرکن» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران سال 1339 در شیراز متولد شد.

وی فعالیت حرفوی خود را از سال ۱۳۵۶ با تیاتر شروع کرد.

«مهوش صبرکن» را در شبکه آی فیلم 2 اغلب با سریال های «پس از باران»، «پشت کوه های بلند» و «یوسف پیامبر(ع)» میشناسیم . این بانوی هنرمند همسر «محمود پاک نیت» دیگر بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

1111333

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین