نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2962
-
الف
+

آشنایی بیشتر با مرحوم «داوود اسدی» بازیگر سریال «گل های آفتاب گردان»

در این گزارش با زنده یاد «داوود اسدی» بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «داوود اسدی» بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون ایران در تاریخ 6 قوس(آذر) ۱۳۴۸ در شهر ری متولد شد و در تاریخ ۳ حمل(فروردین) ۱۳۸۷ چشم از جهان فروبست.

مرحوم «داوود اسدی» با نقش آفرینی در «جنگ ۷۷» و «ساعت خوش» به شهرت رسید و بیشترین همکاری را در زمینه بازیگری با «مهران مدیری» انجام داد. 

وی علاوه بر بازیگری در بخش نویسندگی نیز مصروف بود و در سریال های «ساعت خوش» و «پرواز ۵۷» و «جنگ ۷۷» به عنوان بازیگر و نویسنده حضور داشت.

اسدی در «ساعت خوش» بعنوان دستیار «کارآگاه درک» با بازی شفیعی جم به ایفای نقش پرداخت.

«گل های آفتاب گردان» محصول سال 1376 یکی از سریال های ماندگار و خاطره انگیزی بود که با بازی مرحوم اسدی ساخته شد. 

وی در این سریال نقش «رضا» را بازی می کند که با همسرش «مریم» در آغاز زندگی مشترکشان با اتفاقاتی مواجه می‌شوند و در این راه به تجربه‌های جدیدی در زندگی دست می‌یابند. 

زنده یاد «داوود اسدی» در سال 1383 در سریال دیگری به نام «101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها» ساخته «حجت قاسم زاده اصل» به ایفای نقش پرداخت. 

وی در این سریال در نقش ماما(دایی) پارسا که یک مکانیک است، نقش آفرینی کرد. 

«پارسا» بچه صنف پنجمی باهوشی است که همواره در حال اختراع و ساخت ابزار جدید است اما والدینش او را به خوبی درک نمی‌کنند. 

«خط شکن» ساخته «مسعود تکاور» در سال 1386 خورشیدی آخرین آثار تلویزیونی بود که مرحوم «داوود اسدی» در آن به ایفای نقش پرداخت.  

داستان این سریال، روایت یک زوج جوان به نام‌های نازنین و کورش است که با وجود مخالفت خانواده‌هایشان باهم نامزد شده‌اند و تصمیم به ازدواج دارند. کورش آوازخوان  است و نازنین ترانه سراست .  به دلیل اینکه اشعار نازنین خلاف قوانین می باشد او نمی‌تواند برای آنها جواز نشر بگیرد. بر این اساس نازنین همراه کورش تصمیم به خروج از کشور می‌گیرند…

«مامان بریم خواستگاری(۱۳۸۶)»، «سرحد(۱۳۷۵)»، «مادرم گیسو (۱۳۷۴)»، «دیدار (۱۳۷۳)» از فلم های سینمایی است که وی در آن ایفای نقش کرده است. 

«نرگس»،«کاشانه»، «گل‌های ۷۷»، «زائر غریب» و «از خواستگاری تا ازدواج» از دیگر سریال هایی است که زنده یاد اسدی در آن ها ایفای نقش کرد.

زنده «داوود اسدی» در سن ۳۸ سالگی بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است که هم اکنون سریال «گل های آفتابگردان» هر روز ساعت 17:00 به وقت کابل، 16:00 به وقت تهران و 17:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود .

بیشتر بخوانید: 

تماشای آنلاین سریال «گل های آفتاب گردان» 

تماشای آنلاین سریال «101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها»

تماشای آنلاین سریال «خط شکن»

م ح

نظر شما
ارسال نظر