نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4136
-
الف
+

مروری بر محبوب ترین شخصیت های تلویزیون ایران

درا ین گزارش به معرفی چند شخصیت ماندگار سریال های تلویزیونی در سال های اخیر پرداخته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، سریال های خاطره انگیز در اذهان مخاطبان تلویزیون از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند به طوری که با گذشت سال ها از اولین نشرشان هنوز هم بیننده های زیادی دارد.

در این سریال ها شخصیت های مختلفی حضور داشتند که داستان را راقم می زدند، هر کدام از این شخصیت ها محبوبیت خاصی در نزد مخاطبان تلویزیون دارند که بعد از گذشت سال ها هنوز هم به اندازه روزهای اول جذاب هستند.

در ادامه به معرفی چند شخصیت ماندگار سریال های تلویزیونی در سال های اخیر پرداخته ایم:

کلاه قرمزی


 
«کلاه قرمزی»، در میان همه سریال های خاطره انگیز جایگاه ویژه تری دارد چرا که از اولین روز‌های شکل گیری آن تابه امروز همیشه مخاطبانی از قشر‌های مختلف داشته و دارد. سریال «جغجغه و فرفره» در سال‌های ابتدای دهه ۷۰ اولین حضور تلویزیونی «کلاه قرمزی» بود.

بیش از دو دهه از عمر «کلاه قرمزی» که توسط «ایرج طهماسب» و «حمید جبلی» خلق و توسط «مرضیه محبوب» طراحی و ساخته شد می‌گذرد، اما همچنان این عروسک یکی از ماندگارترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های عروسکی است.

النگ و دولنگ

«النگ و دولنگ» نام برنامه‌ای است که در دهه ۷۰ از رسانه ملی ایران نشر شد. کارگردانی این برنامه را «ایرج طهماسب» بر عهده داشت و «گیتی فر شفائی» تهیه کننده آن بود.

 «عیسی یوسفی پور» در نقش «النگ» و «خسرو احمدی» در نقش «دولنگ» دو شخصیت محبوب این سریال بودند که گاهی با همراهی «افشین سنگ چاپ» در نقش «پسر همسایه» اوقات خوشی را در سریال «النگ و دولنگ» ثبت کردند.

زی زی گولو

«قصه‌های تابه‌تا» که عامیانه با نام شخصیت مرکزی آن «زی‌زی گولو» شناخته می‌شود، سریالی تلویزیونی به کارگردانی «مرضیه برومند» که نخستین بار در سال ۱۳۷۳ نشر شد.

شخصیت محوری سریال عروسکی است به نام «زی‌زی گولو» که از سیاره ای ناشناخته‌ای به زمین آمده و مهمترین توانایی او این است که با خواندن ورد «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا»، کار‌های خارق‌العاده انجام می‌دهد.

پهلوان خلیل

«پهلوانان نمی‌میرند» عنوان سریالی به کارگردانی «حسن فتحی» که برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ از رسانه ملی ایران نشر شد.

قهرمانان این سریال پهلوان‌هایی هستند که در دوران قاجار روزگار می‌گذرانند. در این سریال خاطره انگیز زنده یاد «جمشید مشایخی» نقش پهلوان خلیل را بازی می‌کرد.

شخصیت های سریال «ساعت خوش»

«ساعت خوش» سریالی تلویزیونی است که در 1373 و 1374 به کارگردانی آقای «مهران مدیری» به صورت هفته ای یک بار از تلویزیون ایران نشر شد و بسیاری از کمدین های حال ایران برای اولین بار در این سریال دیده شدند.

«حمید لولایی» ، «رضا عطاران» ، «مهران مدیری»، «سعید آقاخانی»  و «رضا شفیعی جم» از جمله بازیگرانی هستند که در بین مردم محبوبیت بسیاری کسب کردند و می توان از آن ها به عنوان اولین سلبریتی های تلویزیون ایران نام برد که حال هر یک جایگاه خاص خود را دارند.

 کمال

 سریال «همسران» که تولید سال 1372 است و زوج‌های آن تا سال‌ها ماندگارترین زوج‌های تلویزیونی شدند. سریال «همسران» حالا به شکل روشن و پررنگی در خاطره بسیاری نقش بسته است.

«فردوس کاویانی» با نقش «کمال» یکی از ستاره‌های این سریال بود. «کاویانی» این سال‌ها بیشتر درگیر بیماری بوده و به دلیل همین بیماری کمتر توانسته در فلم و سریال‌ها و حتی صحنه تیاتر که خانه اول او بوده است حضور یابد.

اسدالله خان

«پدرسالار» به کارگردانی مرحوم «اکبر خواجویی» بدون شک یکی از محبوب ترین سریال های رسانه ملی ایران می باشد که مفاهیم اخلاقی چون «صداقت»، «احترام به بزرگ ترها» و «مهربانی» در خانواده ها را به تصویر کشیده شده است.

«اسدالله خان» از نقش‌های ماندگار زنده‌یاد «محمدعلی کشاورز» بود، شخصیتی که با وجود تمام سختی‌ها و بداخلاقی‌هایش دوست‌داشتنی بود و توانست تصویر ماندگاری را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. 

رضا صباحی

سریال «خانه سبز» از جمله سریال های ماندگار رسانه ملی ایران می باشد که در زمان نشر خود از پرطرفدارترین ها به حساب می آمد و اکنون حتی بعد از گذشت 25 سال هنوز هم یک سریال جذاب است.

در خانه سبز همان طور که از نامش پیداست سبزی و طراوت و نگاه هدفمند به بنیان خانواده و حفظ و یاد آوری ارزش‌های آن محوریت دارد. نگاهی امیدوارانه و سرزنده در کنار طنزی که هم از کرکترها بیرون می‌آید و هم از موقعیت‌ها، سریالی را به وجود آورده که در پایان سهم مخاطبش غم و اندوه و اضطراب و افسوس نیست.

زنده یاد «خسرو شکیبایی» در نقش رضا صباحی یکی از ماندگارترین نقش های تلویزیون را بازی کرد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر