نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2160
-
الف
+

«دوشنبه» میزبان نمایندگان علم، ادب و فرهنگ تاجیکستان و ازبکستان شد

همایش «دوستی باشد مرام جاودان» با حضور نمایندگان علم، ادب و فرهنگ تاجیکستان و ازبکستان در دوشنبه برگزار شد.

 به گزارش آی فیلم 2، همایشی تحت عنوان «دوستی باشد مرام جاودان» به میزبانی تاجیکستان با حضور نمایندگان علم، ادب و فرهنگ تاجیکستان و ازبکستان در دوشنبه برگزار شد.  

«زلفیه دولت زاده» وزیر فرهنگ تاجیکستان در ابتدای این همایش؛ روند تحکیم همکاری خوب و سودمند، دوستی و برادری و حسن همجواری بین این کشور و ازبکستان را به تلاش و ابتکارات روسای جمهور دو کشور مرتبط دانست. 

وی تاریخ مردم تاجیک و ازبک را تا اندازه‌ای به هم نزدیک عنوان کرد و افزود: همه ساله اهالی خلاق تاجیکستان و ازبکستان در رویدادهای فرهنگی یکدیگر شرکت و در توسعه فرهنگ دو کشور سهم ایفا می‌کنند.

دولت زاده تصریح کرد: در شرایط دشوار همه گیری کرونا، مردم قبل از همه، به فرهنگ نیاز دارند، زیرا فرهنگ به آن ها امکان می‌دهد با روحیه بالا و اراده قوی با اوضاع بحرانی مبارزه کنند.

«آزادبیک نظربیک اف» وزیر فرهنگ ازبکستان با اشاره نزدیکی مردم دو کشور از لحاظ هنر، رسم و آیین گفت: توسعه روابط بین تاجیکستان و ازبکستان در شرایط جامعه مدرن صفحه جدیدی را در روابط چندوجهی بین 2 کشور گشوده است.

به نقل از فارس، در این همایش نمایندگان طرفین در مورد توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی تبادل نظر و بر نقش سیاستی که از سوی سران 2 کشور در تقویت این همکاری دنبال می‌شود، تاکید کردند.

م ح 

نظر شما
ارسال نظر