نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3664
-
الف
+

آمادگی ایران برای ارسال کمک و تجهیزات به سیل‌زدگان افغانستان

وزیر نیروی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت مالیه افغانستان، برای ارسال کمک به سیل زدگان افغانستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش آی فیلم2، در پی وقوع سیل در چندین ولایت افغانستان، بسیاری از خانه ها تخریب گردیده و متاسفانه تعدادی از شهروندان این کشور جان باخته و زخمی شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که در اثر سیلاب‌ها در پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست علاوه بر خسارات جانی حدود ۱۵۰۰ خانه ویران شده، صدها دام از بین رفته ، ۲۳ دوکان و نزدیک به یک هزار هکتار زمین کشاورزی نیز تخریب شده است.

بر این اساس با توجه به وظیفه انسانی و ضرورت کمک به سیل زدگان افغانستان، «رضا اردکانیان» وزیر نیروی (انرژی) ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «عبدالهادی ارغندیوال» سرپرست وزارت مالیه افغانستان، آمادگی این کشور را برای ارسال کمک و تجهیزات لازم برای تعمیرات تاسیسات آب و برق افغانستان را که در پی سیل اخیر در این کشور متحمل آسیب‌های بسیاری شده را اعلام کرد.

وزیر نیروی ایران اظهار داشت در صورت درخواست مسوولان افغانستان تجهیزات لازم و تیم‌های تخصصی را برای تعمیر بخش‌های آسیب دیده آب، برق و فاضلاب افغانستان اعزام کند تا ضمن دسترسی هرچه سریعتر مردم آسیب دیده به خدمات آب و برق، بستر لازم برای امداد رسانی سریعتر به آنها فراهم شود.

«ارغندیوال »سرپرست وزارت مالیه افغانستان هم با ابراز امتنان و خرسندی از برقراری گفت ‌و گوی تلفنی و ابراز تسلیت و همدردی وزیر نیروی ایران گفت: حداقل انتظار ما از همسایه ای با این سطح از اشتراکات زبانی و اعتقادی همین است که در هنگام مشکل و مصائب در کنار هم باشیم.

وی وعده داد پیام همتای ایرانی خود را به مقام های بالاتر منتقل و نتیجه را منعکس خواهد کرد.

پیش از این نیز مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر ایران در کابل، ضمن اعلام همدردی با ملت و حکومت دوست و برادر افغانستان، آمادگی خود را برای یاری آسیب دیدگان اعلام کرده بودند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر