نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
381
-
الف
+

راه سختی که «نبیل الحان» برای رسیدن به مقام اول نواهنگ پیمود، چه بود؟

«نبیل الحان» اشتراک کننده فصل سوم مسابقه نواهنگ، برای رسیدن به مقام نخست مراحل سخت و زیادی را گذرانده است.

 به گزارش آی فیلم 2، مرحله فینال فصل سوم مسابقه «نواهنگ» شامگاه سه شنبه 1 حمل (فروردین) 1402 از شبکه آی فیلم 2 نشر شد و نفرات برتر این مسابقه معرفی شدند.

«نبیل الحان» مقام نخست این رقابت از آغاز فصل سوم مراحل سختی را گذرانده که بخشی از آن بدین شرح است:

«الحان» با آواز خوش و مهارت بالای خویش پس از گذر از مرحله ارزیابی غیرحضوری توانست در جمع صد بهترین فصل سوم مسابقه نواهنگ قرار بگیرد. وی با درخشش در این مرحله توانست نظر داوران را جلب نموده و حضور خود در جمع 42 نفر برتر را قطعی نماید. 

اما این تازه آغاز کار برای نبیل الحان بود و وی در گروه سنایی غزنوی به دلیل رای منفی و چراغ سرخی که از استاد عارف جعفری دریافت کرده بود به رای مردمی متوسل شد اما توانست با جلب نظر مردم دوباره به برنامه بازگردد و شانس خود را در مرحله 18 بهترین مجددا امتحان نماید. او در این مرحله با اجرای زیبای یکی از آهنگ های استادش «نذیر خارا» توانست رای داوران را برای حضور در 9 بهترین به دست آورد. 

 صدای دلنشین، تنوع سبک های موسیقی و زبانی و برنامه ریزی مناسب در اجراهای «نبیل الحان» او را لایق عبور از مرحله های 9 بهترین، هفت بهترین و پنج بهترین کرد و به مرحله فینال رساند. اما در نهایت برنامه ریزی و مهارت مثال زدنی او بود که در جمع سه برگزیده نهایی، «نبیل الحان» را به جایگاه مقام نخست فصل سوم مسابقه نواهنگ رساند.

در فصل سوم مسابقه نواهنگ از بین چهارصد اشتراک کننده، 116 تن انتخاب شدند که از میان آن ها با انتخاب 42 استعداد برتر آوازخوانی مسابقه نواهنگ وارد مرحله رقابت اصلی و تلویزیونی شدند.

در مرحله اصلی 42 تن در قالب شش گروه 7 نفره با هم رقابت کرده و پس از عبور از آن به ترتیب مراحل 18 بهترین، 9 بهترین، 7 بهترین و 5 بهترین را تا فینال این رقابت طی کردند.

فصل سوم مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» با قضاوت و داوری هنرمندان برجسته افغانستان به شمول «عارف جعفری»، «شاه رسول قاسمی» و «تواب آرش» از شبکه آی فیلم2 نشر شد.

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر