نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1427
-
الف
+

نگاهی به سریال های نوروزی صدا و سیمای ایران در سال 1401

در این گزارش با سریال های نوروز 1402 تلویزیون ایران آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، با همزمان شدن نوروز و ماه رمضان در سال 1402 که هرکدام مناسبتی ویژه برای تولید و نشر سریال در ایام نوروز محسوب می شوند، رسانه ملی ایران برخی گزینه های نشر سریال ها در این روزها را اعلام کرده است.

براین اساس، از سریال های «نون خ»،  «عاشورا»، «رستگاری»، «وضعیت زرد» و «آقای قاضی» به عنوان گزینه‌ های نشر در نوزوز 1402 یاد شده است که در ادامه می خوانید.

«عاشورا» ساخته «هادی حجازی فر»

«عاشورا» نسخه سریالی فلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی «هادی حجازی‌فر» است.

داستان فلم سینمایی «موقعیت مهدی» در مورد شهید «مهدی باکری» از فرماندهان نظامی ایران در جنگ و ایران است که  از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. اکنون بعد از عملیات جنگی خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

«هادی حجازی‌فر»، «ژیلا شاهی»، «وحید حجازی‌فر»، «معصومه ربانی‌نیا»، «وحید آقاپور» و «روح‌الله زمانی» از جمله بازیگران این فلم هستند. 

«موقعیت مهدی» سال گذشته در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر ایران اکران و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فلم را از آن خود کند.

فصل چهارم «نون خ»

«نون خ» یکی از سریال های پرطرفدار ایرانی است که 3 فصل آن از شبکه آی فیلم2 نشر شده است؛ این سریال داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد.

سعید آقاخانی کارگردان این سریال کمیدی مانند فصل های پیشین در کنار بازیگرانی همچون «هدیه بازوند»، «یدالله شادمانی»، «صهبا شرافتی»، «حمیدرضا آذرنگ»، «سید علی صالحی» کرکتر «نورالدین خانزاده» را ایفا می کند.

گفتنی است «بیژن بنفشه خواه» و «هومن حاجی عبداللهی» نیز از جمله بازیگرانی که به فصل جدید «نون خ» اضافه شده اند. 

سریال «آقای قاضی»

سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌های یک قاضی در محکمه را روایت می‌کند که تمام موضوعات مطرح‌شده در آن بر اساس واقعیت است. این سریال با بازی «بهزاد خلج»، کارگردانی «سجاد مهرگان» و تهیه‌کنندگی «احمد شفیعی» در حال تولید است.

فصل سوم «وضعیت زرد»

سریال «وضعیت زرد» که درون مایه ای سیاسی دارد در 2 فصل از صدا و سیمای ایران نشر شده است.

در فصل اول این سریال با قصه ای مواجه می شویم که یکی از شخصیت های اصلی آن ، طراح سانتریفیوژی بود که از سازمان انرژی اتمی ایران اخراج شده بود.

در فصل دوم به موضوعات دیگری از جمله مهاجرت نخبگان پرداخته شده است.

«مهران رجبی»، «مریم سعادت»، «زین‌العابدین تقی‌پور»، «بهار داورزنی»، «حسام خلیل‌نژاد»، «آرش ماهان‌کیا» و «مهدی رضایی» بازیگران اصلی فصل دوم این سریال هستند.

سریال «رستگاری»

سریال 30 قسمتی «رستگاری» که در ژانر ماورایی و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» تولید شده، برای نشر در ایام نوروز در نظر گرفته شده است

ع ا

نظر شما
ارسال نظر