نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3446
-
الف
+

بستری شدن «آتیلا پسیانی» در شفاخانه+تصویر

«امیر آقایی» در مراسم خاک سپاری «امین تارخ» از بستری شدن «آتیلا پسیانی» در شفاخانه خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2،  ‌«امیر آقایی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در مراسم خاکسپاری «امین تارخ» از بیماری «آتیلا پسیانی» خبر داد و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

«امیر آقایی» در این مراسم پیام آتیلا پسیانی را برای حضار  قرائت کرد.

در متن آقای آتیلا پسیانی آمده است: رفیق روزگار دور من باورم نمی‌شود که لبخند زیبایت سهم عکس شده باشد.

امیر آقایی پس از قرائت پیام این هنرمند پیشکسوت، خبر از بیماری «آتیلا پسیانی» داد و از مردم خواست برای سلامتی وی دعا کنند.

«آتیلا پسیانی» در سال 1362 با ایفای نقش در فلم «مرگ سفید» به سینما راه یافت. در کارنامه‌ هنری این هنرمند علاوه بر بازیگری، کارگردانی، دستیاری کارگردان، بازیگردانی، انتخاب بازیگر و دستیاری صحنه و لباس نیز به چشم می‌خورد.

 از جمله افتخارات این هنرمند می‌توان به نامزدی دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فلم‌های «دو زن»(1377)، «نسل سوخته» (1378)، «شام آخر» (1380)، «چه کسی امیر را کشت؟» (1384) و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فلم «در کمال خونسردی» (1373) از جشنواره‌ فلم فجر اشاره‌ کرد.

«اولین شب آرامش»، «چاردیواری» ، «خداحافظ بچه»، «یه تیکه زمین» ، «مادرانه»، «مدینه»، «سیمرغ»، «مرضیه» و «انقلاب زیبا» ازجمله سریال هایی است که آقای پسیانی در آن ها ایفای نقش کرده است.

او همچنین در فلم‌هایی چون «نیمه‌ی پنهان»، «آتش‌بس 1 و 2»، «حس پنهان»، «در امتداد شهر» ، «تلفن همراه رئیس جمهور» ، «پل چوبی» و...  به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر