نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1658
-
الف
+

مراسم خاکسپاری «امین تارخ»+تصاویر

مراسم تشییع پیکر «امین تارخ»بازیگر مطرح ایرانی دوشنبه 4 میزان (مهر) برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم تشییع پیکر «امین تارخ» استاد دانشگاه، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران با حضور خانواده وی و جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر همچون «مسعود کرامتی»، «رضا کیانیان»، «شبنم مقدم»، «فاطمه معتمد آریا»، «عبدالجبار کاکایی»، «محمدمهدی عسگرپور»، «امیر آقایی» و ... برگزار شد.

«امین تارخ» هنرمند پرآوازه ایرانی که چند روز پیش به علت سکته قلبی در یکی از شفاخانه های تهران بستری بود، روز دوم میزان (مهر) درگذشت.


مراسم خاکسپاری امین تارخ مراسم خاکسپاری امین تارخ

مراسم خاکسپاری امین تارخ مراسم خاکسپاری امین تارخ

تارخ که متولد مرداد ماه سال 1332 بود در دهه 50 از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تیاتر و تلویزیون خلق کرده است.

او در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران می توان به «مرگ یزدگرد»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «پاییزان»، «سرب»، «مادر»، «مجسمه» و «سارا» اشاره کرد.

«شیخ مفید»، «آپارتمان»، «معصومیت از دست رفته»، «گاهی به پشت سر نگاه کن»، «رهایم نکن»، «آقازاد» و «خسوف» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.

تارخ از سال 1376به عنوان یکی از چهره‌های برتر احیای تیاتر ایران شناخته شد.

او در هجدهمین جشنوارهٔ تیاتر و فیلم فجر ایران هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران و هم به عنوان یکی از کارگردان‌های هنری حضور یافت و در سال 1378 موفق به دریافت لوح افتخار «هنرمند ملی» شد.

گفتنی است تا کنون سریال های «سربداران»،«بوعلی سینا»، «سایه بان»، «سفر سبز»، «اغما» و «جراحت» با هنرنمایی «امین تارخ» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید: 

«امین تارخ» درگذشت

«امین تارخ» سکته قلبی کرد

بازیگر سریال «سایه بان» اولین جایزه جهانی خود را کسب کرد

م ا 

نظر شما
ارسال نظر