نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1459
-
الف
+

سینماهای افغانستان پس از یک سال وقفه به روی تماشاگران باز شدند

سینماهای افغانستان پس از یک سال وقفه به روی تماشاگران باز شدند.

به گزارش آی فیلم 2، سینماهای افغانستان پس از یک سال تعطیلی بازگشایی می شوند و قرار است در ابتدای کار، چند فلم هنری، داستانی و مستندهای کوتاه در این سینماها به نمایش گذاشته شود.

سینماگران افغانستانی با ابراز خرسندی از نمایش این فلم‌ها در کابل، از حکومت فعلی خواستند فرصتی به بانوان در کشور داده شود که در فلم‌ها به ایفای نقش بپردازند.

«عبدالصبور خنجی» هنرپیشه و کارگردان افغانستانی، درباره بازگشایی سینما‌ها به خبرنگاران گفت: پس از یک سال سینما‌ها بازگشایی شد و ما از این موضوع بسیار خشنودیم.

«فیاض افتخار» یکی از کارگردان های جوان افغانستان در پیوند با این موضوع عنوان کرد: ما در همین شرایط از امکانات مالی خودمان، در فلم‌های خود استفاده کردیم و به کارمان ادامه دادیم.

«عاطفه محمدی» کارگردان، فلمی که به موضوع «معتادان مواد مخدر» و چالش‌های زندگی آنان می‌پردازد، به خبرنگار صدا و سیمای ایران گفت: ما تقریبا شاهد معجزه بودیم که در این شرایط سینما‌ها بازگشایی شد تا بتوانیم در سینما‌های افغانستان فلم پخش کنیم.

«محمد بشیر» هنرپیشه افغانستانی، در همین راستا خاطرنشان کرد: از حکومت فعلی می‌خواهیم که دیگر سینما‌ها را تعطیل نکنند و به فلمسازان کمک کنند تا کار خود را ادامه دهند.

تماشاگران نیز معتقدند این فلم‌ها پیام‌هایی از درد جامعه دارند و خواستار حضور بیشتر زنان در بخش سینما شدند.

گفتنی است این فلم‌ها به مدت چهار روز به صورت رایگان در دو سینمای کابل به نمایش گذاشته می شوند.

س غ

نظر شما
ارسال نظر