نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2884
-
الف
+

«شهرام عبدلی»: اصلاً دلم نمی‌خواست در سریال«طفلان مسلم» بازی کنم!

«شهرام عبدلی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از خاطرات حضورش در سریال «طفلان مسلم» گفت.

«شهرام عبدلی» که سابقه بازی در آثار محرمی گوناگونی را در کارنامه دارد، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، از خاطرات اثر ماندگار «طفلان مسلم» که چندی پیش از شبکه آی فیلم 2 نشر شد، سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «شهرام عبدلی» درباره نحوه ورودش به جمع بازیگران سریال «طفلان مسلم» اظهار کرد: من اصلاً دلم نمی‌خواست در این سریال بازی کنم! قرار بود موهایم را از ته بزنند و من می‌خواستم سر کار دیگری بروم، از نظر مبلغی هم باب میلم نبود و پیشنهاد بهتری داشتم. زنده یاد «کریم اکبری مبارکه» که دستیار برنامه ریز این سریال بود، با من صحبت کرد و قانعم کرد که در این سریال بازی کنم و گفت برایت خوب می‌شود.

عبدلی افزود: باورم نمی‌شد این کار اینقدر دیده و تبدیل به یک اثر شاخص شود. آن سال هر کسی مرا در خیابان می‌دید درباره «طفلان مسلم» صحبت می‌کرد. کمتر کاری پیش می‌آید که اینقدر مورد توجه قرار بگیرد. «مجتبی یاسینی» تهیه کننده و کارگردان این سریال هم مدام در پشت صحنه می‌گفت این سریال یک ادای دین است، در این کار محکم باش و با تمام وجودت بازی کن. اعتقاد به کار و اعتقاد به موضوع باعث موفقیت این سریال شد.

این بازیگر با بیان اینکه همه عوامل قصه را دوست داشتند و با تمام وجودشان بازی می‌کردند، یادآور شد: بزرگان تیاتر در این کار دور هم جمع شده بودند و به این موضوع عشق داشتند. وقتی تو با تمام وجود کاری را انجام بدهی، مردم هم بدون آنکه بدانند انرژی ات را دریافت می‌کنند و کار را دوست خواهند داشت.

عبدلی درباره ایفای نقش‌های منفی و اینکه چطور بازیگران دلشان می‌آید برخی نقش‌ها را بازی کنند، توضیح داد: در این سریال وقتی طفلان مسلم را دستگیر می‌کنند، یکی از این بچه‌ها به سمت من آب دهان پرت می‌کند و قرار بود بچه کوچک‌تر را با سیلی بزنم، اما من این کار را نکردم. کار یکی دو ساعت تعطیل شد و «مجتبی یاسینی» تهیه کننده و کارگردان سریال گفت: تو باید به او سیلی بزنی و این جزو نقش تو است. گفتم نقش را کنار بگذار! می‌توانم فریاد بزنم و در و دیوار را پایین بیاورم، اما از من نخواه سیلی بزنم!

وی در پایان با اشاره به خاطره‌ای از این سریال که با یک دست بسته در آن بازی می‌کرد و از اسب افتاده و بیهوش شده بود، اظهار کرد: در تابستان دست به شمشیر می‌زدیم و دستمان از شدت گرما می‌سوخت. ریشی روی صورت داریم که ۱۰، ۱۲ ساعت در گرما روی صورتمان چسبیده است و انصافاً کار تاریخی خیلی سخت است.

لازم به ذکر است تا کنون سریال های «خط قرمز»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «آخرین دعوت»، «خط شکن»، «رستگاران»، «سال های مشروطه»، «تبریز در مه»، «فاصله ها»، «نابرده رنج»، «تکیه بر باد»، «پروانه»، «معمای شاه»، «در قصه ها زندگی می کنند» با هنرنمایی «شهرام عبدلی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

«شهرام عبدلی»: مردم من را با «خط قرمز» و «فاصله ها» می شناسند

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
علی حمزه

روحت شاد و یادت گرامی شهرام عزیز