نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1213
-
الف
+

«ایمان احمدپور»: تلاش‎‌های «علی‌اکبر سخی» را به دنیا نشان دادم

«ایمان احمدپور» کوهنورد ایرانی بیرق افغانستان را به یاد هم نورد خود «علی‌اکبر سخی» در «قله کی ۲» به اهتزاز در آورد.

به گزارش آی فیلم 2، «ایمان احمدپور» کوهنورد ایرانی، توانست با موفقیت به قله K2 که در مرز دو کشور چین و پاکستان قرار دارد صعود کند.

حرکت احمدپور تنها به فتح دومین قله بلند دنیا محدود نشد، بلکه وی در اقدامی جالب توجه پس از رسیدن به قله K2 از هم‌نورد افغانستانی خود «علی‌اکبر سخی» که در راه فتح قله جان خود را از دست داد یاد کرد و بیرق افغانستان را همراه با پرچم ایران به اهتزاز درآورد. 

فتح دومین قله بلند‌ جهان با تلاش ایمان احمدپور و برافراشتن پرچم افغانستان به یاد «علی‌اکبر سخی»، واکنش‌های بسیاری در میان شهروندان افغانستان و ایران در پی داشته است و بسیاری از کاربران ایرانی و افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی این کار ایمان احمدپور را «‌انسان‌دوستی‌» دانسته و آن را ستوده‌اند. 

«علی‌اکبر سخی» کوهنوردی از افغانستان بود که می‌خواست قله «کی ۲» را در پاکستان فتح کند، اما در مسیر صعود به قله با کمبود اکسیژن روبه‌رو شد و جان باخت. 

علی‌اکبر سخی ساکن بغلان بود که کارنامه درخشانی در ورزش کوهنوردی داشت. زنده یاد سخی با گروهی از همکارانش در اوت ۲۰۲۰ میلادی «قله نوشاخ» را در شمال شرق افغانستان فتح کرده بودند.

ایمان احمدپور درپیوند با این حرکت نمادین خود به خبرنگار ایمنا گفت: اصلاً قصد نداشتم فلمی منتشر شود که آن‌قدر بازخورد داشته باشد. این یک حرکت انسانی بود که واکنش‌های بعدی آن جالب توجه بود. در واقع هدف من نشان دادن راه و رسم جوانمردی و بزرگ‌منشی است که فکر می‌کنم آن را درست انجام دادم.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر