نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1916
-
الف
+

ارسال کمک های امدادی ایران به افغانستان توسط 2 هواپیما

سفارت ایران در افغانستان از ورود دو هواپیمای حامل کمک‌های امدادی ایران به فرودگاه خوست برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در مورد افغانستان با ابراز همدلی با مردم افغانستان در زلزله اخیر در این کشور گفت: ما در این زمان سخت در کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم و تاکنون دو محموله هواپیمای کمک‌های بشردوستانه را به مناطق زلزله زده ارسال کرده‌ایم.

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه با افغانستان، در کنار مردم افغانستان ایستاده و از ظرفیت‌ها و منابع خود برای غلبه بر چالش‌هایی که در چهار دهه گذشته با آن‌ها مواجه بوده‌اند، استفاده کرده است.

 سفیر ایران در سازمان ملل بر اهمیت تعامل مستمر جامعه جهانی با افغانستان به ویژه در حمایت از نیازهای بشردوستانه مردم تاکید کرد و از جامعه بین‌المللی به ویژه کشورهای کمک کننده خواست که به ارائه همه کمک‌های ممکن و ضروری به مردم افغانستان ادامه دهند.

وی همچنین ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته بیش از ۳۰ محموله کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ارسال کرده است.

همچنان به گفته سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دو فروند هواپیمای حامل کمک های امدادی جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله مناطق جنوب شرقی افغانستان وارد میدان هوایی خوست شد و محموله های کمکی تحویل مقامات محلی گردید.

ا‌ین محموله های کمک‌های ‎بشردوستانه شامل ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی و ۸۰۰ تخته موکت به ‎افغانستان بوده و علاوه بر آن، محموله دیگری نیز از ولایت سیستان و بلوچستان به صورت زمینی شامل ۱۲۰۰ تخته موکت، هزار بسته غذایی و ۶۰۰ دستگاه چادر امدادی ارسال خواهد گردید.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت رئیس جمهور ایران به مردم افغانستان

زلزله شدید در افغانستان با صدها کشته و زخمی

اعلام آمادگی ایران برای کمک های بیشتر به آسیب دیدگان زلزله افغانستان

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین