نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2271
-
الف
+

«علی کاظمی»: قرار بود نقش یک اوباش را در «شب های برره» ایفا کنم

«علی کاظمی» با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره حضور در سریال «شب های برره» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «علی کاظمی» بازیگر سریال «شب های برره» با حضور در یک برنامه تلویزیونی از نحوه شکل گرفتن شخصیت «بگوری» در این سریال گفت.

«علی کاظمی» درباره شروع کار بازیگری خود گفت: من تیاتر کار می‌کردم، یک روز فردی کار من را دید و گفت که بیا پشت صحنه کار کن. من هم قبول کردم و دستیار تدارکات شدم و بعد از آن جانشین مدیر تولید، بعد مدیر تولید و بعد وارد بازیگری شدم.اولین کاری که در آن مقابل کمره رفتم به کارگردانی حمید مقدم بود و بعد از آن از یک یا دو سکانس کار کردم تا توانستم نقش‌های کامل را بگیرم.

کاظمی درباره بازی در سریال «شب های برره» توضیح داد: در سریال شب‌های برره، به من پیشنهاد شد نقش یک آدم احساسی را بازی کنم. یعنی در اول قرار بود نقش یک آدم با دستمال گردن و اوباش باشد، اما «مهران مدیری» به من گفت این نقش را بشکن و خیلی لطیف بازی کن. اینگونه بود که بگوری شب‌های برره شکل گرفت.
 
وی ادامه داد: وقتی من این نقش را بازی کردم، کارگردانان و تهیه کنندگان زیادی با من تماس گرفتند که در همان قالب شکل بگوری فلم بازی کنم، اما من رد کردم، چون یکبار آن نقش را بازی کرده بودم.

کاظمی در مورد نحوه آشنایی با «مهران مدیری» عنوان کرد: من در فلم «توکیو بدون توقف» با مهران مدیری آشنا شدم، اما در آن فلم یک نقش جدی داشتم. گاها که برای استراحت با عوامل تولید به اتاق می‌آمدیم، مهران مدیری به من می‌گفت چرا نقش کمیدی را امتحان نکردی، من هم گفتم پیشنهادی به من نشده است. همین موضوع باعث شد که مهران مدیری من را به سریال شب‌های برره دعوت کند.
 
 بازیگر شب‌های برره در پایان گفت: یک دختر ۱۷ ساله دارم که برخلاف من بی‌نهایت درسخوان است و من همیشه به او می‌گویم کمی تفریح کند.

«علی کاظمی» زاده 12 حمل(فروردین) 1345 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، دستیار صحنه و مدیر فلم برداری سینما و تلویزیون اهل ایران است.

علی کاظمی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1369 در فلم «ملک‌خاتون» به کارگردانی «حسن محمدزاده» بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شب‌های برره، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای علی کاظمی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون «هما روستا»، «جمشید مشایخی»، «خسرو دستگیر» و «سعید عباسی» را تجربه کرد.

علی کاظمی در سال 1384 دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در این سال، بازیگری در سریال «شب‌های برره» به کارگردانی «مهران مدیری» را تجربه کرد. وی در این سریال نقش«بگوری» شاعر برره را بر عهده داشت.

با اینکه علی کاظمی را بیشتر به حیث بازیگر می‌شناسیم، اما وی علاوه ‌بر بازیگر، مدیر تولید و دستیار صحنه نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر علی کاظمی در حرفه‌ مدیر تولید، فلم «حس خوب زندگی» است.

کاظمی در فلم های لازانیا، حس خوب زندگی، باورم کن، سه بیگانه، آنچه مردان درباره‌ زنان نمی‌دانند،  چک، خنده در باران، قصه پریا، تلافی، پارک وی، هر چی تو بخوای و توکیو بدون توقف به ایفای نقش پرداخته وی همچنین در سریال های موج و صخره، مسیر انحرافی، به کجا چنین شتابان، جایزه بزرگ و نقطه‌چین حضور داشته است.

گفتنی است سریال های شب های برره و به کجا چنین شتابان با نقش آفرینی علی کاظمی از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «شب های برره»

دانلود سریال «به کجا چنین شتابان»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر