نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2318
-
الف
+

فرش «بلوچی» سوغاتی معروف افغانستان

در این گزارش با یکی از سوغاتی های جذابی که می توانید از افغانستان تهیه کنید آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، کشور زیبای افغانستان علاوه بر طبیعتش که می‌تواند برای گردشگران بسیار قابل‌توجه باشد و تاریخی که پر است از دردها و رنج‌ها و قصه‌های پرفراز و نشیب و فرهنگی که سرشار است از آیین‌های زیبا، سوغاتی‌های بسیار جذابی نیز دارد. یعنی امکان ندارد که به افغانستان سفر کنید و ندانید برای سوغاتی چه چیزی بیاورید.

واقعیت این است که افغانستان بر خلاف دردها و رنج‌هایی که پشت سر گذاشته، ریشه‌های فرهنگی خود را به خوبی حفظ کرده است و سوغات و صنایع دستی این کشور هنوز جزو بهترین‌های این سرزمین برای معرفی فرهنگ خود به دنیایی است که نام این کشور را همیشه با جنگ‌های طولانی و رنج‌های بی‌پایان همراه می‌دیده است.

در ادامه قصد داریم شما را بهترین و معروف ترین سوغاتی های افغانستان آشنا کنیم:

1. بلوچی و فرش‌های رنگارنگ افغانستان

افغانستان در سراسر جهان به خاطر فرش‌های دستباف زیبا شناخته‌شده است و یک نوع فرش به نام بلوچی دارد که برای سوغاتی بسیار ایده آل است.

چون اندازه‌ی آن یک در دو متر و دو در دو متر است. این نوع فرش‌ها را ایل بلوچ می‌بافند که در مرزهای ایران و افغانستان و پاکستان سکونت دارند.

فرش های افغانستان

مردم افغانستان برای ساختن بلوچی‌ها دستگاه‌های بافندگی کوچکی دارند که به راحتی قابل حمل است. فرش‌ها از پشم و ابریشم بافته می‌شوند و با لمس آن‌ها می‌توانید جنس فرش را بفهمید. 

نظر شما
ارسال نظر