نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2584
-
الف
+

ثبت اولین فلم رنگی از حرم امام رضا(ع) توسط مسافری از افغانستان

سال ها قبل مسافری سوئیسی وقتی افغانستان را ترک می کرد، نمی دانست با چه عظمتی روبرو خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2، حرم امام رضا(ع) در کشور ایران و در شهر مشهد مقدس واقع شده و همه ساله خیل عظیم و میلیونی از زائران داخلی و خارجی به شهر مشهد مقدس سفر می‌کنند.

مجموعه حرم امام رضا (ع) مکانی بی‌نظیر از هنر معماری اسلامی محسوب می‌شود. گنبد طلایی و مناره‌های فوق‌العاده زیبای این حرم چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

مقرنس‌کاری‌های فراوان، گچ‌بری‌های بی‌نظیر، آینه‌کاری‌های چشم‌نواز و دیگر هنرهای معماری ایرانی اسلامی بسیار زیاد در این مجموعه زیبا به چشم می‌خورد و بیننده را مبهوت خویش می‌سازد.

تمام این زیبایی ها نه تنها دوستداران اهل بیت بلکه سایر گردشگران را به سیاحت از این مکان تشویق می کند. از قدیم الایام که گردشگران و تجار خارجی به افغانستان می آمدند در راه برگشت حتما به شهر مشهد وارد می شدند و بعضا حرم و بارگاه حضرت امام رضا(ع) را بازدید می کردند.

 در تاریخ ۲۵ جولای ۱۹۳۹ میلادی، یک گردشگر سوئیسی به نام «الامایارد» از میان آتش جنگ جهانی دوم به همراه دوستش با یک موتر از راه افغانستان خودش را به ایران رسانده و با کمره ای که زیر لباسش پنهان کرده اولین فلم رنگی از حرم امام رضا(ع) را ثبت کرده است.

در این ویدیو بخش های مختلف حرم امام رضا نمایش داده می شود که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید.

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر